Leksands Knäckebröd lanserar Knäckepizzabotten

PUBLICERAD: 25 februari 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Leksands fortsätter knäcka vägen framåt och nu lanseras Knäckepizzabotten med tunn botten och spröda kanter, likt en fin italiensk pizza. Nu blir pizzabaket hemma både enklare, snabbare och mer hälsosamt.

Leksands Knäckepizzabotten är ett extra tunt bakat knäcke specialutvecklat för ett perfekt resultat i ugnen. Leksands första Knäckepizza lanserades med stor framgång 2016 och har nu utvecklats till att botten blir basen i tillagningen, där fantasin bestämmer vilka ingredienser pizzan ska toppas med. Knäckepizzabotten gör pizzan tunn, lagom knaprig och för tankarna till Italien – utan att tumma på knäckebrödets nyttigheter.

”Knäckepizzan är en riktigt bra produkt att ha hemma i skafferiet. Bara kreativiteten sätter gränser för fyllning och toppings, så det är ett perfekt sätt att minska matsvinn. Har man till exempel en bit lax kvar från gårdagens middag – gör en pizza bianco med creme fraiche, lagrad ost och dill toppad med lite brynt smör så har du en riktigt lyxig måltid”, säger Annika Sund, marknadschef på Leksands Knäckebröd.

Leksands nya pizzabotten blir lagom mjuk samtidigt som knäckets spröda och krispiga kanter behålls för att höja smakupplevelsen. En smakfull, snabb och hälsosam måltid där pizzabagaren själv sätter gränserna.

”Vi ser en stor trend mot nyttiga och enkla lösningar som går snabbt att tillaga själv hemma. Det känns riktigt roligt att vara först på marknaden att lansera ett knäcke som är framtagen specifikt för att användas som pizzabotten. Resultatet blir en riktigt tunn och krispig Knäckepizza där Italien möter Dalarna. Perfekt som såväl mellanmål som lunch eller middag för hela familjen”, fortsätter Annika.

Brödet är bakat på svensk råg, vatten och en nypa salt, helt utan tillsatser. Ett paket Leksands Knäckepizzabotten innehåller 360 gram och kostar ca 20 kronor.

Senaste nytt

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Läs vidare

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org