Kungsörnen firar Pippi Långstrump 80 år

PUBLICERAD: 13 januari 2025
UPPDATERAD: 13 januari
Kampanjen pågår under hela året och syftar till att inspirera människor att hitta och omfamna sin egen ”Pippi-kraft”. Foto: Pressbild

För att hylla Pippi Långstrump på 80-årsdagen ingår Kungsörnen ett samarbete med Astrid Lindgren Aktiebolag och den stora jubileumskampanjen ”Gör som Pippi”.  

Kampanjen, som pågår under hela året, syftar till att inspirera människor att hitta och omfamna sin egen ”Pippi-kraft” – att våga vara modig, självständig, snäll och generös – precis som Pippi i Astrid Lindgrens böcker.

Samarbetet kommer att inkludera flera olika aktiviteter och erbjudanden i butik. Kampanjen kommer att synas i både fysiska och digitala kanaler, där Kungsörnen och dess produkter står i centrum för att inspirera till mat- och bakglädje, samtidigt som man hyllar Pippis energi och livsglädje.

Symbol för positivitet, mod och generositet
– Pippi Långstrump är en symbol för positivitet, mod och generositet – värderingar som vi på Kungsörnen håller mycket högt. Vi ser fram emot att sprida dessa inspirerande egenskaper och skapa glädjefyllda stunder i kök runt om i Sverige, säger Ulrika Lapalus, varumärkesansvarig på Kungsörnen.

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Regenerativt brödprojekt: Kan en smörgås göra skillnad?

I ett nytt innovationsprojekt undersöks hur bröd kan bakas med grödor som främjar jordhälsa och biologisk mångfald – och dessutom smakar bättre.
DSC_0041

Fruktstund ökade elevers koncentration

Barn som fick frukt i skolan blev mer koncentrerade och engagerade – det visar Icas fruktexperiment.
icafrukt