Kungsörnen firar Pippi Långstrump 80 år

PUBLICERAD: 13 januari 2025
UPPDATERAD: 13 januari
Kampanjen pågår under hela året och syftar till att inspirera människor att hitta och omfamna sin egen ”Pippi-kraft”. Foto: Pressbild

För att hylla Pippi Långstrump på 80-årsdagen ingår Kungsörnen ett samarbete med Astrid Lindgren Aktiebolag och den stora jubileumskampanjen ”Gör som Pippi”.  

Kampanjen, som pågår under hela året, syftar till att inspirera människor att hitta och omfamna sin egen ”Pippi-kraft” – att våga vara modig, självständig, snäll och generös – precis som Pippi i Astrid Lindgrens böcker.

Samarbetet kommer att inkludera flera olika aktiviteter och erbjudanden i butik. Kampanjen kommer att synas i både fysiska och digitala kanaler, där Kungsörnen och dess produkter står i centrum för att inspirera till mat- och bakglädje, samtidigt som man hyllar Pippis energi och livsglädje.

Symbol för positivitet, mod och generositet
– Pippi Långstrump är en symbol för positivitet, mod och generositet – värderingar som vi på Kungsörnen håller mycket högt. Vi ser fram emot att sprida dessa inspirerande egenskaper och skapa glädjefyllda stunder i kök runt om i Sverige, säger Ulrika Lapalus, varumärkesansvarig på Kungsörnen.

Läs vidare

Kött på restaurang måste ursprungsmärkas

Från den 1 mars måste restauranger och storhushåll kunna informera om vilket land köttet på menyn kommer ifrån.
blir-man-sjuk-av-kott-man-holding-menu-34540009

Ostrapporten 2025: Präst är svenskarnas favoritost

Ostrapporten 2025 visar att 95 procent av alla i Sverige äter ost, framför allt till frukost, och favoriten är Prästost.
Ostrapporten_2025 kopiera

Taylors & Jones får ny ägare

Livsmedelsgruppen Evanoff Group har sålt varumärket Taylors & Jones till charkföretaget Bergslags Delikatesser i Lindesberg AB.
MA_PRM

Vinnarna på FFCR Stockholm 2025

På FFCR Stockholm 2025 utsågs de mest banbrytande lösningarna inom livsmedel, hållbarhet och teknik.
screenshot_12

Senaste nytt

Kött på restaurang måste ursprungsmärkas

Från den 1 mars måste restauranger och storhushåll kunna informera om vilket land köttet på menyn kommer ifrån.
blir-man-sjuk-av-kott-man-holding-menu-34540009

Ostrapporten 2025: Präst är svenskarnas favoritost

Ostrapporten 2025 visar att 95 procent av alla i Sverige äter ost, framför allt till frukost, och favoriten är Prästost.
Ostrapporten_2025 kopiera

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Iceland Foods återgår till plasttråg för packning av köttfärs

Vakuumpackad köttfärs spar mycket material jämfört med packning på plasttråg, men i England har flera av de stora kedjorna börjat återgå till plasttrågen. Konsumenterna uppskattade inte det vakuumpackade.
Iceland