
För att hylla Pippi Långstrump på 80-årsdagen ingår Kungsörnen ett samarbete med Astrid Lindgren Aktiebolag och den stora jubileumskampanjen ”Gör som Pippi”.
Kampanjen, som pågår under hela året, syftar till att inspirera människor att hitta och omfamna sin egen ”Pippi-kraft” – att våga vara modig, självständig, snäll och generös – precis som Pippi i Astrid Lindgrens böcker.
Samarbetet kommer att inkludera flera olika aktiviteter och erbjudanden i butik. Kampanjen kommer att synas i både fysiska och digitala kanaler, där Kungsörnen och dess produkter står i centrum för att inspirera till mat- och bakglädje, samtidigt som man hyllar Pippis energi och livsglädje.
Symbol för positivitet, mod och generositet
– Pippi Långstrump är en symbol för positivitet, mod och generositet – värderingar som vi på Kungsörnen håller mycket högt. Vi ser fram emot att sprida dessa inspirerande egenskaper och skapa glädjefyllda stunder i kök runt om i Sverige, säger Ulrika Lapalus, varumärkesansvarig på Kungsörnen.