Löfbergs tecknar nytt avtal med ESS Group

PUBLICERAD: 7 januari 2025
UPPDATERAD: 7 januari
Jacy’z Hotel & Resort i Göteborg är en av ESS Groups 15 destinationer. Foto: Pressbild

Löfbergs har tecknat ett nytt avtal med ESS Group, som idag har 15 destinationer inom hotell- och restaurangbranschen i Norden. Avtalet sträcker sig över fyra år.

Löfbergs och ESS Group har samarbetat i över tio år och det nya avtalet innebär att Löfbergs nu tar över leveranserna av allt kaffe, inklusive espresso, till ESS Groups samtliga destinationer i Sverige, Norge och Danmark. Löfbergs kommer även att bidra med kaffeutbildningar för ESS Groups personal.

– ESS Group är kända för sina unika och designorienterade destinationer där kvalitet och service alltid står i fokus. Som exklusiv partner kommer vi att leverera noga utvalt kaffe och utbilda all personal för att sätta guldkant på gästernas upplevelse, säger Stefan Ekdahl, Head of Out of Home på Löfbergs.

ESS Group ser samarbetet som en naturlig fortsättning på en lång och framgångsrik relation.

– Vi är glada och stolta över att fortsätta vårt långvariga samarbete med Löfbergs. Smaken på kaffet är omtyckt av våra gäster, och vi uppskattar den höga servicenivån på våra destinationer. Dessutom känns det extra värdefullt att arbeta med ett företag som ligger i framkant beträffande hållbarhet, säger Niklas Cramér, Head of Procurement & Business Developer på ESS Group.

Helhetsleverantör
Stefan Ekdahl menar att det nya avtalet är ett bevis på Löfbergs styrka som helhetsleverantör med fokus på långsiktiga relationer.

– De kvalitetskontroller och utbildningar som våra specialister erbjuder är väldigt uppskattade. Nu ser vi fram mot att fortsätta utveckla kaffeupplevelsen tillsammans med ESS Group.

ESS Group grundades 2007 och har idag 15 destinationer i Sverige, Norge och Danmark, bland annat Jacy’z Hotel & Resort och lifestylehotellet Bellora i Göteborg, Falkenberg Strandbad, The Steam Hotel i Västerås, Ellery Beach House på Lidingö, Fýri – Resort of Norway i Hemsedal och strandhotellet Marienlyst i Helsingö

Senaste nytt

Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Citron, hallon och nötigt – Smakrapporten 2025 avslöjar tydliga skiften i svenskarnas smakpreferenser.
Pressbild_citron
Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

Axfood har inlett ett samarbete med Dyslexiförbundet för att öka kunskapen om läs- och skrivsvårigheter.
dyslexi
Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

CandyKing presenterar sju nya lösgodisbitar i årets sommarsortiment.
e2d0d3ef-b49c-48cd-8200-8ab0df21ae52-w_960
CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

Ett misstag som man inte lade på locket om

Orkla Foods passade på att haka på de finska tongångarna i samband med gruppen KAJs deltagande på Eurovision Song Contest. Eller egentligen passade man inte på, det handlar om ett misstag som man valde att inte lägga locket på om.
orkla
Ett misstag som man inte lade på locket om

Läs vidare

Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Citron, hallon och nötigt – Smakrapporten 2025 avslöjar tydliga skiften i svenskarnas smakpreferenser.
Pressbild_citron
Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

Axfood har inlett ett samarbete med Dyslexiförbundet för att öka kunskapen om läs- och skrivsvårigheter.
dyslexi
Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

Handeln tar gemensam ställning för Ukraina

Svensk Handel presenterar det gemensamma initiativet ”Handelslandet Sverige tillsammans för Ukraina”.
ae23b316f250d592_org
Handeln tar gemensam ställning för Ukraina

Ny partner i FullkornsFrämjandet

Pågen är ny partner i FullkornsFrämjandet, som vill öka kunskapen om och göra det enkelt för fler att äta fullkorn.
Hemma_Grahamsbrod (1)
Ny partner i FullkornsFrämjandet