
Snacksföretaget Estrella har bytt namn till Ostrella. Namnbytet är en del av en större kommunikationsinsats för den nya linjen med ostsnacks. Beslutet är taget av 19-åriga Johanna Hellqvist som är ny assisterande vd på bolaget.
I samarbete med Livsmedelsföretagen kampanj ”20 000 möjligheter” har Estrella rekryterat 19-åriga Johanna Hellqvist som CO-CEO. I sin nya roll som assisterande vd får hon lära sig vad det innebär att driva och leda ett livsmedelsföretag och sätta sin prägel på varumärket. Direkt tog hon ett första radikalt beslut: att döpa om hela företaget.
– Livsmedelsbranschen mår bra av nya idéer från yngre generationer. Här fick Johanna tidigt chansen att ta taktpinnen och ta ett radikalt beslut. Det är en vågad start för den nya linjen ostsnacks och något hon lär ta med sig i karriären framåt. Förhoppningsvis kommer fler nu att förknippa oss med våra fantastiskt goda ostsnacks, säger Ulrika Wallberg, CEO på Estrella.
Det nya ostprodukterna presenterades den 1 augusti och landar i butik vecka 33, i mitten av augusti.
– Tänker man på Estrella så tänker de flesta ”chips”. Med namnbytet är vår förhoppning att man framöver även ska tänka ”ost”, kommenterar Therese Arvidsjö, Senior Brand Manager på Estrella.
Med rekryteringskampanjen ”20 000 möjligheter” riktad mot unga vuxna vill Livsmedelsföretagen lyfta de jobbmöjligheter som finns i livsmedelsindustrin under de kommande fem åren. Estrella, Polarbröd, Löfbergs, Sevan och Arla erbjuder nu tjänsten som CO-CEO och en unik möjlighet att kickstarta karriären.