Ica Sverige stärker sitt kund- och butiksfokus

PUBLICERAD: 5 juni 2024
UPPDATERAD: 5 juni
Eric Lundberg, Ica Sveriges vd. Foto: Jessica Gow /TT

Ica Sverige omorganiserar för att bli mer butiksnära och kundfokuserat. Den nya organisationen träder i kraft den 1 juli.

Ica Sveriges organisation är indelad i så kallade sponsorområden. Förändringen innebär att dagens Försäljning och Marknad delas upp i tre nya områden: Stormarknad under ledning av Magnus Stadig, Mat- och närmarknad under ledning av Joakim Bengtsson och det nya sponsorområdet Kund- och varumärke som kommer att ledas av Fredrik Kullberg.

Samtliga områden kommer att representeras i Ica Sveriges ledningsgrupp.

– De senaste åren har präglats av en föränderlig omvärld och en marknad som utmanat både våra kunder och oss som bolag. Vi ser skiften i konsumentbeteenden och behov, vilket i sin tur ställer nya krav på alla inom dagligvaruhandeln. Genom ett ännu tydligare fokus på kund och butik stärker vi ytterligare Icas förutsättningar att utveckla vårt kunderbjudande, stärka vårt varumärke och vårt stöd till Ica-handlarna för att vinna på marknaden, säger Eric Lundberg, vd i Ica Sverige.

Ica Sveriges nya organisation träder i kraft per den 1 juli 2024.

Läs vidare

Carlsberg Sverige ny partner till Schweppes

Carlsberg Sverige har ingått ett partnerskap med Schweppes. Det innebär ett av de största tillskotten till Carlsberg Sveriges portfölj på över 15 år.
Unknown

Arvid Nordquists säkerställer fossilfria sjötransporter

Arvid Nordquist inför fossilfria sjötransporter i samarbete med logistikföretaget Scanlog.
Namnlös design (53)

Arlas Keso-mejeri nu helt fossilfritt

Arla i Falkenberg har bytt naturgas mot flisbaserad fjärrvärme och anläggningen är nu helt fossilfri.
5c03efc3-64bc-4420-81ed-0c07cae30c01-w_960

Ökad försäljning av frukt och grönsaker under 2024

Försäljningen av frukt och grönsaker ökade med 4,5 procent under 2024, jämfört med året innan, visar Dagligvaruindex Frukt & Grönt.
2c0510f8-96a3-4549-9482-05415a6a1b7e-w_960

Senaste nytt

Carlsberg Sverige ny partner till Schweppes

Carlsberg Sverige har ingått ett partnerskap med Schweppes. Det innebär ett av de största tillskotten till Carlsberg Sveriges portfölj på över 15 år.
Unknown

Arvid Nordquists säkerställer fossilfria sjötransporter

Arvid Nordquist inför fossilfria sjötransporter i samarbete med logistikföretaget Scanlog.
Namnlös design (53)

Arlas Keso-mejeri nu helt fossilfritt

Arla i Falkenberg har bytt naturgas mot flisbaserad fjärrvärme och anläggningen är nu helt fossilfri.
5c03efc3-64bc-4420-81ed-0c07cae30c01-w_960

Ökad försäljning av frukt och grönsaker under 2024

Försäljningen av frukt och grönsaker ökade med 4,5 procent under 2024, jämfört med året innan, visar Dagligvaruindex Frukt & Grönt.
2c0510f8-96a3-4549-9482-05415a6a1b7e-w_960