Sproud rekryterar Jennie Östholm

PUBLICERAD: 4 mars 2024
UPPDATERAD: 4 mars
Den 1 mars började Jennie Östholm som Group Marketing Manager på Sproud. Foto: Pressbild

Jennie Östholm, med en bakgrund från bland annat Oatly, har anställts som Group Marketing Manager på Sproud.

 Jennie Östholm kommer närmast från reklam- och varumärkesbyrån The Bacon Hospital, där hon har arbetat med varumärkesstrategi och marknadsföring som Head of Client. Hon har även en bakgrund på Oatly som Creative Project Manager.

Vi är otroligt stolta över att välkomna Jennie till teamet. Hon har stor erfarenhet från den växtbaserade kategorin och bidrar med kreativ kompetens för varumärkestillväxt. Jag ser fram emot att se Sprouds nya varumärkesuttryck rullas ut som en del av vår fortsatta tillväxtresa, säger Sara Berger, Global CEO för Sproud.

I sin nya roll som Group Marketing Manager på Sproud kommer Jennie Östholm att leda marknadsföringsteamet för att stärka varumärket globalt och säkra en större marknadsandel.

Sproud har produkten för att revolutionera marknaden. Mitt jobb blir att bygga ett varumärke som gör rättvisa åt produkten. Med Oatlys varumärkesresa i ryggraden kommer jag såklart att inspireras av best practice, men skapa Sprouds varumärkesuttryck på alternativa sätt, säger Jennie Östholm.

Läs vidare

Glass – det ultimata unnet om svenskarna får bestämma

Glass toppar listan över svenskarnas favoriter när det kommer till att unna sig.
Blåbärsglass-PM-glassrapport

Foodora och Tele2 börjar med drönarleveranser

Efter en framgångsrik testfas rullar foodora och Tele2 ut drönarleveranser i Värmdö och Gustavsberg.
1V9A7894

Coops medlemmar: Priset inte avgörande för kött

Svenskt ursprung är nästan fem gånger så viktigt som priset när det ska handlas kött, enligt Coops medlemmar.
kött

Alkoholfri öl slår nytt rekord

2024 blev ett rekordår för alkoholfri öl i Sverige – och Carlsberg Sverige stod för nära 80 procent av ökningen.
Unknown

Senaste nytt

Glass – det ultimata unnet om svenskarna får bestämma

Glass toppar listan över svenskarnas favoriter när det kommer till att unna sig.
Blåbärsglass-PM-glassrapport

CandyKing presenterar vårens nyheter

CandyKings lanserar nio nya godisbitar, tre av dem kan bara plockas hos CandyKing
Pressbild1_Liggande

Tre nya premiumjuicer från God Morgon

God Morgon lanserar tre nya premiumjuicer under konceptet ”Vår finaste pressning.
master_Juice_3

Foodora och Tele2 börjar med drönarleveranser

Efter en framgångsrik testfas rullar foodora och Tele2 ut drönarleveranser i Värmdö och Gustavsberg.
1V9A7894