Sproud rekryterar Jennie Östholm

PUBLICERAD: 4 mars 2024
UPPDATERAD: 4 mars
Den 1 mars började Jennie Östholm som Group Marketing Manager på Sproud. Foto: Pressbild

Jennie Östholm, med en bakgrund från bland annat Oatly, har anställts som Group Marketing Manager på Sproud.

 Jennie Östholm kommer närmast från reklam- och varumärkesbyrån The Bacon Hospital, där hon har arbetat med varumärkesstrategi och marknadsföring som Head of Client. Hon har även en bakgrund på Oatly som Creative Project Manager.

Vi är otroligt stolta över att välkomna Jennie till teamet. Hon har stor erfarenhet från den växtbaserade kategorin och bidrar med kreativ kompetens för varumärkestillväxt. Jag ser fram emot att se Sprouds nya varumärkesuttryck rullas ut som en del av vår fortsatta tillväxtresa, säger Sara Berger, Global CEO för Sproud.

I sin nya roll som Group Marketing Manager på Sproud kommer Jennie Östholm att leda marknadsföringsteamet för att stärka varumärket globalt och säkra en större marknadsandel.

Sproud har produkten för att revolutionera marknaden. Mitt jobb blir att bygga ett varumärke som gör rättvisa åt produkten. Med Oatlys varumärkesresa i ryggraden kommer jag såklart att inspireras av best practice, men skapa Sprouds varumärkesuttryck på alternativa sätt, säger Jennie Östholm.

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Regenerativt brödprojekt: Kan en smörgås göra skillnad?

I ett nytt innovationsprojekt undersöks hur bröd kan bakas med grödor som främjar jordhälsa och biologisk mångfald – och dessutom smakar bättre.
DSC_0041

Fruktstund ökade elevers koncentration

Barn som fick frukt i skolan blev mer koncentrerade och engagerade – det visar Icas fruktexperiment.
icafrukt