
Jennie Östholm, med en bakgrund från bland annat Oatly, har anställts som Group Marketing Manager på Sproud.
Jennie Östholm kommer närmast från reklam- och varumärkesbyrån The Bacon Hospital, där hon har arbetat med varumärkesstrategi och marknadsföring som Head of Client. Hon har även en bakgrund på Oatly som Creative Project Manager.
– Vi är otroligt stolta över att välkomna Jennie till teamet. Hon har stor erfarenhet från den växtbaserade kategorin och bidrar med kreativ kompetens för varumärkestillväxt. Jag ser fram emot att se Sprouds nya varumärkesuttryck rullas ut som en del av vår fortsatta tillväxtresa, säger Sara Berger, Global CEO för Sproud.
I sin nya roll som Group Marketing Manager på Sproud kommer Jennie Östholm att leda marknadsföringsteamet för att stärka varumärket globalt och säkra en större marknadsandel.
– Sproud har produkten för att revolutionera marknaden. Mitt jobb blir att bygga ett varumärke som gör rättvisa åt produkten. Med Oatlys varumärkesresa i ryggraden kommer jag såklart att inspireras av best practice, men skapa Sprouds varumärkesuttryck på alternativa sätt, säger Jennie Östholm.