Han är Ica Sveriges nya marknadschef

PUBLICERAD: 1 mars 2024
UPPDATERAD: 7 mars
Fredrik Kullberg är Ica Sveriges nya marknadschef från och med den 1 mars. Foto: Pressbild

Fredrik Kullberg tillträdde som marknadschef på Ica Sverige den 1 mars. Han kommer närmast från tjänsten som marknads- och kommunikationschef på Apotek Hjärtat.

 Fredrik Kullberg har varit anställd på Apotek Hjärtat sedan starten 2010 och har sedan dess byggt upp och lett marknadsavdelningen samt suttit i ledningsgruppen.

−Jag är väldigt glad över att Fredrik tackat ja till att leda vår marknadsorganisation. Fredrik kommer in med en bra blandning av Ica-erfarenhet genom sin roll på Apotek Hjärtat och samtidigt nya ögon och perspektiv. I Fredrik får vi en mycket kompetent och trygg ledare med stor erfarenhet och jag välkomnar honom varmt till oss på Ica Sverige, säger Magnus Stadig, tf försäljnings- och marknadsdirektör på Ica Sverige.

Fredrik Kullberg efterträder Josefin Lundmark från och med den 1 mars.

 – Det känns väldigt roligt att vara kvar i koncernen och fortsätta arbeta för detta fantastiska varumärke. Icas marknadsorganisation är i sitt eget slag och jag ser fram emot att få lära känna verksamheten och arbeta tillsammans, säger Fredrik Kullberg.

Senaste nytt

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Klassisk ost har blivit en global succé

Keso har fått ett nytt uppsving på marknaden, drivet av sociala medier och nya konsumtionsmönster.
pexels-shkrabaanthony-4397312

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Läs vidare

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Klassisk ost har blivit en global succé

Keso har fått ett nytt uppsving på marknaden, drivet av sociala medier och nya konsumtionsmönster.
pexels-shkrabaanthony-4397312

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Stacky's ägare köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2