
Greenfood går in i nytt samarbete med Livekindly Collectives varumärke Oumph!. Samarbetet innebär att Greenfood-ägda Ahlströms Factory, experter på växtbaserat inom HoReCa och offentlig sektor, kommer att arbeta med försäljning av Oumph! mot foodservice-branschen.
Greenfood-koncernens sortiment består idag till 90 procent av vegetariska produkter och till 70 procent av veganska. Nu fortsätter Greenfood satsningen på växtbaserad mat genom att etablera ett samarbete med det amerikanska livsmedelsbolaget Livekindly Collective.
– Vi ser fram emot att utöka vårt växtbaserade erbjudande till Sveriges alla restauranger med varumärket Oumph! Det är grymma produkter som passar bra in i foodservice, men också ett välkänt och omtyckt varumärke som signalerar kvalitet, säger Jacob Ahlström, vd på Greenfood-ägda Ahlström Factory.
Varumärket Oumph! grundades 2015 i Sverige och producerar växtbaserad mat som säljs i Norden samt till Storbritannien och Nederländerna. Sommaren 2020 förvärvades Oumph! av det amerikanska livsmedelsföretaget Livekindly Collective.
– Oumph! har sina rötter i foodservice och har genom åren utvecklat en stark position där, men det finns mycket kvar att hämta. Ahlströms Factory är grymt vassa inom försäljning i foodservice och har verkligen visat upp en förståelse för både växtbaserat som kategori och Oumph! som varumärke. Jag ser fram emot att se vad vi tillsammans kan åstadkomma, säger Kieran Youngman, vd på Livekindly Collective AB.