Skånemejerier lyfter värdet av att välja skånskt

PUBLICERAD: 4 december 2023
UPPDATERAD: 4 december
Foto: Pressbild

Skånemejerier lanserar ett nytt varumärkeskoncept med huvudbudskapet ”Alltid nära dig”. Syftet är att belysa värdet av skånska varor.

De många mervärden som den lokala skånska mjölken ger ligger till grund för Skånemejeriers nya varumärkeskoncept ”Alltid nära dig” som nu introduceras.

– Nu vill vi ta ett krafttag för att belysa hur mjölkråvaran inte bara är viktig för oss människor utifrån ett näringsperspektiv, utan även hur den ger näring åt hela Skåne. När du som skåning handlar mejeriprodukter från Skånemejerier så handlar du mjölk, yoghurt, fil, smör och grädde från en gård väldigt nära dig. Den närheten har ett stort värde för såväl Skånemejerier som för bönderna och konsumenterna, och det ska den nya kommunikationen förmedla. Det är något vi även lyfter i andra projekt så som besöksgårdar, skånska bönder i butik och mejeriskolor, säger Louise Bergqvist, Senior Brand Manager på Skånemejerier.

Den nya kommunikationen består av en utomhuskampanj, där fyra av Skånemejeriers mjölkleverantörer med handhjärta visar att välja skånskt är en redig kärlekshandling, samt en reklamfilm på TV och digitala videotjänster.

– Med värme och glimten i ögat vill vi visa att välja skånskt inte bara är en vanlig veckohandling, det är en redig kärlekshandling och något att vara stolt över. I Skåne är mjölken alltid är nära dig. Det är som att bonden kommer hem till dig med färska mejerivaror varje morgon, självklart till tonerna av Peps Perssons ”Oh Boy!, säger Sandra Malmros, Head of Category & Marketing, Dairy & Juice på Skånemejerier.

Länk till reklamfilmen finns här

Läs vidare

Lidl och LRF i nytt samarbete

Lidl Sverige och LRF tecknar en avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion.
Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion

Rekordsommar för alkoholfri öl

Försäljningen av alkoholfri öl har gått upp med mer än 750 procent under de senaste tio åren och sommaren 2024 blev inget undantag.
Carlsberg

Livs: Svensk matproduktions framtid hotas

Livsmedelsarbetareförbundet, Livs, ser kompetensbristen inom livsmedelsindustrin som ett hot mot framtidens matproduktion.
910917c1caf50711_org

Algföretaget Xoma startar nya samarbeten

Algproducenten Xoma AB startar samarbeten med Labs Nutrition Sweden och Dutch Seaweed Group. Samtidigt noteras Xoma på börsen.
983f65487ecc62ad_org

Senaste nytt

Lidl och LRF i nytt samarbete

Lidl Sverige och LRF tecknar en avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion.
Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion

Protos lanserar Både & färs

Protos nya färs Både & görs av hälften nötkött och hälften linser från Krav-märkta svenska gårdar.
SaS Både & färs

Rekordsommar för alkoholfri öl

Försäljningen av alkoholfri öl har gått upp med mer än 750 procent under de senaste tio åren och sommaren 2024 blev inget undantag.
Carlsberg

Lönneberga lanserar Kyckling Ministeak

Lönneberga breddar sitt naturella kycklingsortiment med Kyckling Ministeak, en lårfilé med skinn, som blir först med Lönnebergas nya förpackningsdesign.
Unknown