Patrik Niklasson ny vd på Doggy AB

PUBLICERAD: 4 oktober 2023
UPPDATERAD: 4 oktober
Patrik Niklasson. Foto: Pressbild

Patrik Niklasson har rekryterats som vd på hund- och kattmatsproducenten Doggy AB (Partner in Petfood Nordics).

Patrik Niklasson har över 25 års erfarenhet inom dagligvaruhandeln och kommer senast från GB Foods Nordics, där han var vd i nio år.

De senaste åren har Doggy AB, med varumärken som Doggy, Mjau och Bozita, ökat sin försäljning på flera marknader. 2022 låg omsättningen på närmare en miljard kronor.

– Jag är stolt över chansen att tillsammans med alla medarbetare få förvalta och utveckla ett 120 år gammalt bolag inom en bransch med stark tillväxt. På Doggy AB finns hög kvalitet, stark stolthet hos alla medarbetare och marknadsledarskap. Den kombinationen är svår att hitta någon annanstans. Just nu är vi starkare än någonsin med ambitiösa planer inför framtiden. De senaste fem åren har omsättningen fördubblats, och jag tror att vi kan dubbla den igen på fem år. Det blir en väldigt spännande resa, säger Patrik Niklasson.

Doggy AB är sedan 2020 en del av Partner in Petfood (PPF). Företaget har totalt omkring 200 anställda fördelade på huvudkontoret i Vårgårda samt på dotterbolag i Tyskland.

Läs vidare

Framtidens livsmedelssystem stöttas med 10 miljoner

Lantmännens Forskningsstiftelse stöttar framtidens livsmedelssystem med 10 miljoner kronor.
annelie

Norrmejerier lanserar produkter i hela Sverige

Norrmejerier gör flera av sina produkter tillgängliga i hela Sverige, till en början blir det ett utvalt sortiment av fil, yoghurt och ost.
NM_Rikslansering_2-serie_mockup

Glass – det ultimata unnet om svenskarna får bestämma

Glass toppar listan över svenskarnas favoriter när det kommer till att unna sig.
Blåbärsglass-PM-glassrapport

Foodora och Tele2 börjar med drönarleveranser

Efter en framgångsrik testfas rullar foodora och Tele2 ut drönarleveranser i Värmdö och Gustavsberg.
1V9A7894

Senaste nytt

Framtidens livsmedelssystem stöttas med 10 miljoner

Lantmännens Forskningsstiftelse stöttar framtidens livsmedelssystem med 10 miljoner kronor.
annelie

GB:s glassnyheter: Klassiker med ny twist

GB:s säsongsnyheter innehåller bl a nya varianter av Magnum och Daimstrut samt en återlansering av klassikern Cornetto.
GB_Daim_Strawberry_825ml_v1

Norrmejerier lanserar produkter i hela Sverige

Norrmejerier gör flera av sina produkter tillgängliga i hela Sverige, till en början blir det ett utvalt sortiment av fil, yoghurt och ost.
NM_Rikslansering_2-serie_mockup

Lithells lanserar ätfärdig Kycklingfärs med linser

Lithells ätfärdiga Kycklingfärs med linser består av 50 procent kycklingfärs och 25 procent gröna linser.
Lithells_OOH_T1_04_57322_5050Färsbiffar_m_Rotsaksrattatouille_PrivatSektor