
Patrik Niklasson har rekryterats som vd på hund- och kattmatsproducenten Doggy AB (Partner in Petfood Nordics).
Patrik Niklasson har över 25 års erfarenhet inom dagligvaruhandeln och kommer senast från GB Foods Nordics, där han var vd i nio år.
De senaste åren har Doggy AB, med varumärken som Doggy, Mjau och Bozita, ökat sin försäljning på flera marknader. 2022 låg omsättningen på närmare en miljard kronor.
– Jag är stolt över chansen att tillsammans med alla medarbetare få förvalta och utveckla ett 120 år gammalt bolag inom en bransch med stark tillväxt. På Doggy AB finns hög kvalitet, stark stolthet hos alla medarbetare och marknadsledarskap. Den kombinationen är svår att hitta någon annanstans. Just nu är vi starkare än någonsin med ambitiösa planer inför framtiden. De senaste fem åren har omsättningen fördubblats, och jag tror att vi kan dubbla den igen på fem år. Det blir en väldigt spännande resa, säger Patrik Niklasson.
Doggy AB är sedan 2020 en del av Partner in Petfood (PPF). Företaget har totalt omkring 200 anställda fördelade på huvudkontoret i Vårgårda samt på dotterbolag i Tyskland.