Sommarlovet är inte lika efterlängtat av alla barn och för att ge extra stöd till Bris under perioden lanseras Circle K:s nya barnmeny på samtliga stationer. För varje såld meny går 5 kronor till Bris.
Barnmenyn är framtagen utifrån klassiska barnfavoriter som pannkakor, köttbullar och nuggets.
– Barnfamiljen är en av våra stora målgrupper och jag är glad att barnmenyn nu är på plats. Vi vet att det är svårt att enas om ett enda ställe att stanna på, men genom att samla några av barnens favoriter hos oss tror vi att det ska bli enklare att välja lunchställe. Att vi även har möjlighet att bidra till Bris viktiga arbete genom vår barnmeny känns väldigt bra, säger Stefan Andréasson, Senior Category Manager Food på Circle K.
Circle K firar i år 10 år som sponsor till Bris och har tillsammans med kunderna totalt samlat in 28,8 miljoner till Bris sedan starten 2013.
– Sommarlovet kan vara en tuff period för barn som inte mår bra eller inte har det så bra hemma. När skolan stänger, fritidsaktiviteter tar paus och samhällets stödinsatser har minskade öppettider, betyder det att de viktiga vuxna som finns runt barnet försvinner och det kan vara svårt att veta vem man ska prata med. Bris har öppet dygnet runt, varje dag och vi är glada för att Circle K vill bidra till att barn ska ha någon att prata med även under sommaren, säger Magnus Jägerskog, generalsekreterare på Bris.