Circle K lanserar barnmeny till förmån för Bris

PUBLICERAD: 26 maj 2023
UPPDATERAD: 8 juni
Circle K lanserar barnmeny. Foto: Pressbild

Sommarlovet är inte lika efterlängtat av alla barn och för att ge extra stöd till Bris under perioden lanseras Circle K:s nya barnmeny på samtliga stationer. För varje såld meny går 5 kronor till Bris.

Barnmenyn är framtagen utifrån klassiska barnfavoriter som pannkakor, köttbullar och nuggets.

– Barnfamiljen är en av våra stora målgrupper och jag är glad att barnmenyn nu är på plats. Vi vet att det är svårt att enas om ett enda ställe att stanna på, men genom att samla några av barnens favoriter hos oss tror vi att det ska bli enklare att välja lunchställe. Att vi även har möjlighet att bidra till Bris viktiga arbete genom vår barnmeny känns väldigt bra, säger Stefan Andréasson, Senior Category Manager Food på Circle K.

Circle K firar i år 10 år som sponsor till Bris och har tillsammans med kunderna totalt samlat in 28,8 miljoner till Bris sedan starten 2013.

– Sommarlovet kan vara en tuff period för barn som inte mår bra eller inte har det så bra hemma. När skolan stänger, fritidsaktiviteter tar paus och samhällets stödinsatser har minskade öppettider, betyder det att de viktiga vuxna som finns runt barnet försvinner och det kan vara svårt att veta vem man ska prata med. Bris har öppet dygnet runt, varje dag och vi är glada för att Circle K vill bidra till att barn ska ha någon att prata med även under sommaren, säger Magnus Jägerskog, generalsekreterare på Bris.

Senaste nytt

Påsken – en av årets största mathögtider

Under påsken spenderas ungefär 15 procent mer i dagligvaruhandeln, jämfört med en vanlig vecka. Mest ökar försäljningen av färsk fisk och skaldjur.
Skärmavbild 2025-04-17 kl. 10.19.05

Lantmännen blir majoritetsägare i Simsufoods

Lantmännen utökar sin ägarandel i livsmedelsföretaget Simsufoods, som producerar torra vegetabiliska produkter.
lantmännen

Ingen amerikansk apelsinjuice i Sverige

Svenska Juiceföreningen vill tydliggöra att apelsinjuice som säljs i Europa – och i synnerhet i Sverige – väldigt sällan kommer från USA.
Magnus Berndtsson_Svenska Juiceforeningen

Pippis klippta spaghetti från Kungsörnen

I samband med Pippi Långstrumps 80-årsdag lanserar Kungsörnen Pippi Klippt spaghetti med kortare koktid.
spagetti

Läs vidare

Påsken – en av årets största mathögtider

Under påsken spenderas ungefär 15 procent mer i dagligvaruhandeln, jämfört med en vanlig vecka. Mest ökar försäljningen av färsk fisk och skaldjur.
Skärmavbild 2025-04-17 kl. 10.19.05

Lantmännen blir majoritetsägare i Simsufoods

Lantmännen utökar sin ägarandel i livsmedelsföretaget Simsufoods, som producerar torra vegetabiliska produkter.
lantmännen

Ingen amerikansk apelsinjuice i Sverige

Svenska Juiceföreningen vill tydliggöra att apelsinjuice som säljs i Europa – och i synnerhet i Sverige – väldigt sällan kommer från USA.
Magnus Berndtsson_Svenska Juiceforeningen

Ovanligt att gränsvärdena för bekämpningsmedel överskrids

Livsmedelsverkets kontroll av bekämpningsmedelsrester i mat visar att få prover innehåller halter över gränsvärdet.
Kristina Granelli_2