
ProPud-mjukglass har blivit en av de mest framgångsrika lanseringarna i 7-Elevens historia. Försäljningen av mjukglass har mer än fördubblats sedan introduktionen av proteinmjukglassen.
Den proteinrika ProPud-mjukglassen har utvecklats under flera års tid och lanserades i slutet av juni som ett samarbete mellan NJIE Foods och 7-Eleven. Glassen är laktosfri, proteinrik, utan tillsatt socker och innehåller 110 kcal per servering.
– Vi ser att glassen tilltalar alla olika målgrupper. Den förenar njutning och funktion, vilket är precis det vi vet att våra kunder efterfrågar. Att lanseringen blivit en av våra mest framgångsrika någonsin bekräftar att vi hittat rätt, säger Marie Wedin, kommersiell direktör på 7-Eleven i ett pressmeddelande.
Driver mjukglassförsäljningen
Kedjans försäljning av mjukglass har mer än fördubblats sedan introduktionen av proteinmjukglassen, vilket visar att den inte bara ersätter den traditionella mjukglassen utan också driver tillväxt, menar Marie Wedin:
– Glassen har blivit något av en energikick som våra kunder kan unna sig under arbetsdagen. Vi ser också att så många som var femte kund har kommit tillbaka inom två veckor för att unna sig ännu en proteinmjukglass, vilket är fantastiska siffror.
Idag finns ProPud i 52 utvalda 7-Eleven-butiker. Under det kommande året planerar 7-Eleven att sälja glassen i fler butiker.
– Vi vet att protein och minskat socker är starka konsumenttrender. Därför ville vi ta något så klassiskt som mjukglass och utveckla det i en riktning som speglar dagens trender, säger Marie Wedin.