Nothing F!shy får innovationspris

PUBLICERAD: 31 januari 2025
UPPDATERAD: 31 januari
Nothing F!shy utvecklar och producerar växtbaserade alternativ till fiskprodukter. Foto: Pressbild

Det svenska livsmedelsföretaget Nothing F!shy, som utvecklar växtbaserade alternativ till fiskprodukter, har tagit hem utmärkelsen Årets Livsmedelsnyhet vid FFCR Innovation Awards 2025.

Under FFCR Innovation Awards har en expertjury tillsammans med branschfolk och besökare på Fastfood & Café och Restaurangexpo-mässan, FFCR, i Stockholm fått rösta fram de mest innovativa livsmedelsprodukterna på marknaden.

Utmärkelsen Årets Livsmedelsnyhet 2025 går till Nothing F!shy, som utvecklar och producerar växtbaserade alternativ till fiskprodukter. Genom innovativa råvaror och smakupplevelser utmanar de traditionella matvanor och skapar ett mer hållbart sätt att njuta av ”fisk” utan att påverka haven.

– Vi är otroligt stolta och glada över att vinna detta pris! Det är en bekräftelse på att vi är på rätt väg i vårt arbete med att utveckla växtbaserade alternativ som inte kompromissar med smak, konsistens eller kvalitet, säger Ola Secher, en av grundarna till Nothing F!shy.

Hälsosamt och klimatvänligt i fokus
Nothing F!shy har utvecklat sina växtbaserade fiskalternativ med fokus på att erbjuda ett både hälsosamt och klimatvänligt val för konsumenter och restauranger.

– Vi drivs av en passion för att skapa produkter som gör skillnad, både för människor och planeten. Den här utmärkelsen inspirerar oss att fortsätta vår resa och utveckla ännu fler innovativa och smakrika alternativ, säger Jared Christensen, medgrundare till Nothing F!shy.

Utmärkelsen delades ut på Fastfood & Café och Restaurangexpo på Kistamässan den 30 januari.

Läs vidare

Kött på restaurang måste ursprungsmärkas

Från den 1 mars måste restauranger och storhushåll kunna informera om vilket land köttet på menyn kommer ifrån.
blir-man-sjuk-av-kott-man-holding-menu-34540009

Ostrapporten 2025: Präst är svenskarnas favoritost

Ostrapporten 2025 visar att 95 procent av alla i Sverige äter ost, framför allt till frukost, och favoriten är Prästost.
Ostrapporten_2025 kopiera

Taylors & Jones får ny ägare

Livsmedelsgruppen Evanoff Group har sålt varumärket Taylors & Jones till charkföretaget Bergslags Delikatesser i Lindesberg AB.
MA_PRM

Vinnarna på FFCR Stockholm 2025

På FFCR Stockholm 2025 utsågs de mest banbrytande lösningarna inom livsmedel, hållbarhet och teknik.
screenshot_12

Senaste nytt

Kött på restaurang måste ursprungsmärkas

Från den 1 mars måste restauranger och storhushåll kunna informera om vilket land köttet på menyn kommer ifrån.
blir-man-sjuk-av-kott-man-holding-menu-34540009

Ostrapporten 2025: Präst är svenskarnas favoritost

Ostrapporten 2025 visar att 95 procent av alla i Sverige äter ost, framför allt till frukost, och favoriten är Prästost.
Ostrapporten_2025 kopiera

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Iceland Foods återgår till plasttråg för packning av köttfärs

Vakuumpackad köttfärs spar mycket material jämfört med packning på plasttråg, men i England har flera av de stora kedjorna börjat återgå till plasttrågen. Konsumenterna uppskattade inte det vakuumpackade.
Iceland