Lidls kundklubb spränger tvåmiljonersvallen

PUBLICERAD: 10 januari 2025
UPPDATERAD: 10 januari
Lidl Plus lanserades 2020 och har idag 2 miljoner användare. Foto: Pressbild

Lidl Plus lanserades i Sverige under 2020. Nu, drygt fyra år efter lanseringen, har Lidls kundklubb nått två miljoner användare.

Nordic Benchs årliga undersökning från 2024 visar att Lidls kundklubb är branschens mest rekommenderade. Idag har nästan var femte invånare Lidl Plus-appen, som kommer att fortsätta utvecklas under 2025.

– I somras vara Lidl Plus den mest rekommenderade kundklubben i Sverige, och sedan dess har vi tagit ytterligare steg. Att nästan var femte av Sveriges invånare använder appen är stort och visar att våra kunder sätter ett högt värde på att vara medlemmar. Under det kommande året kommer vi att jobba hårt för att skapa ännu mer värde för våra kunder, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Appen är gratis och tillgänglig på mobila enheter med Android och iOS.

– Vi vill att det ska vara fördelaktigt att handla hos oss, oavsett om man handlar ibland eller om man är en stamkund, säger Robert Stekovic.

Senaste nytt

Svenskarna vill grilla svenskt kött i sommar

Nötkött, kyckling och hamburgare är vad svenskarna helst lägger på grillen i sommar – och allra helst ska det vara svenskt.
86cfaf17-34cf-49c1-a7da-e9f8f21d811f-w_960
Svenskarna vill grilla svenskt kött i sommar

Samarbete ska minska jordbrukets klimatavtryck

Yara International och Improvin’ har ingått ett partnerskap för att hjälpa livsmedelsföretag att mäta och minska sina utsläpp från jordbruket.
Cover image
Samarbete ska minska jordbrukets klimatavtryck

Kaffeost får skyddad ursprungsbeteckning i EU

Kaffeost som produceras i Norrbotten, Västerbotten, Lappland, Jämtland, Härjedalen och Ångermanland får skyddad ursprungsbeteckning i EU.
Kaffeost_foto_Gide_get
Kaffeost får skyddad ursprungsbeteckning i EU

Fazers kakaofria bar nu i fullskalig produktion

Fazer har tidigare presenterat handgjorda kakaofria produkter med mältad råg i stället för kakao. Nu tas steget mot fullskalig fabriksproduktion.
fazer
Fazers kakaofria bar nu i fullskalig produktion

Läs vidare

Svenskarna vill grilla svenskt kött i sommar

Nötkött, kyckling och hamburgare är vad svenskarna helst lägger på grillen i sommar – och allra helst ska det vara svenskt.
86cfaf17-34cf-49c1-a7da-e9f8f21d811f-w_960
Svenskarna vill grilla svenskt kött i sommar

Samarbete ska minska jordbrukets klimatavtryck

Yara International och Improvin’ har ingått ett partnerskap för att hjälpa livsmedelsföretag att mäta och minska sina utsläpp från jordbruket.
Cover image
Samarbete ska minska jordbrukets klimatavtryck

Kaffeost får skyddad ursprungsbeteckning i EU

Kaffeost som produceras i Norrbotten, Västerbotten, Lappland, Jämtland, Härjedalen och Ångermanland får skyddad ursprungsbeteckning i EU.
Kaffeost_foto_Gide_get
Kaffeost får skyddad ursprungsbeteckning i EU

Lantmännens Forskningsstiftelse öppnar årets utlysning

Lantmännens Forskningsstiftelse utlyser 25 miljoner kronor för framtidens hållbara jordbruk och livsmedelssystem.
fredriksson
Lantmännens Forskningsstiftelse öppnar årets utlysning