Lidl Plus lanserades i Sverige under 2020. Nu, drygt fyra år efter lanseringen, har Lidls kundklubb nått två miljoner användare.
Nordic Benchs årliga undersökning från 2024 visar att Lidls kundklubb är branschens mest rekommenderade. Idag har nästan var femte invånare Lidl Plus-appen, som kommer att fortsätta utvecklas under 2025.
– I somras vara Lidl Plus den mest rekommenderade kundklubben i Sverige, och sedan dess har vi tagit ytterligare steg. Att nästan var femte av Sveriges invånare använder appen är stort och visar att våra kunder sätter ett högt värde på att vara medlemmar. Under det kommande året kommer vi att jobba hårt för att skapa ännu mer värde för våra kunder, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Appen är gratis och tillgänglig på mobila enheter med Android och iOS.
– Vi vill att det ska vara fördelaktigt att handla hos oss, oavsett om man handlar ibland eller om man är en stamkund, säger Robert Stekovic.