Lidls kundklubb spränger tvåmiljonersvallen

PUBLICERAD: 10 januari 2025
UPPDATERAD: 10 januari
Lidl Plus lanserades 2020 och har idag 2 miljoner användare. Foto: Pressbild

Lidl Plus lanserades i Sverige under 2020. Nu, drygt fyra år efter lanseringen, har Lidls kundklubb nått två miljoner användare.

Nordic Benchs årliga undersökning från 2024 visar att Lidls kundklubb är branschens mest rekommenderade. Idag har nästan var femte invånare Lidl Plus-appen, som kommer att fortsätta utvecklas under 2025.

– I somras vara Lidl Plus den mest rekommenderade kundklubben i Sverige, och sedan dess har vi tagit ytterligare steg. Att nästan var femte av Sveriges invånare använder appen är stort och visar att våra kunder sätter ett högt värde på att vara medlemmar. Under det kommande året kommer vi att jobba hårt för att skapa ännu mer värde för våra kunder, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Appen är gratis och tillgänglig på mobila enheter med Android och iOS.

– Vi vill att det ska vara fördelaktigt att handla hos oss, oavsett om man handlar ibland eller om man är en stamkund, säger Robert Stekovic.

Läs vidare

Här är finalisterna till årets matbluff 2024

Fem finalister har utsetts till antipriset Årets matbluff 2024. Nu ska "vinnaren" röstas fram av svenska folket.
matbluff

Carlsberg Sverige ny partner till Schweppes

Carlsberg Sverige har ingått ett partnerskap med Schweppes. Det innebär ett av de största tillskotten till Carlsberg Sveriges portfölj på över 15 år.
Unknown

Arvid Nordquists säkerställer fossilfria sjötransporter

Arvid Nordquist inför fossilfria sjötransporter i samarbete med logistikföretaget Scanlog.
Namnlös design (53)

Arlas Keso-mejeri nu helt fossilfritt

Arla i Falkenberg har bytt naturgas mot flisbaserad fjärrvärme och anläggningen är nu helt fossilfri.
5c03efc3-64bc-4420-81ed-0c07cae30c01-w_960

Senaste nytt

Här är finalisterna till årets matbluff 2024

Fem finalister har utsetts till antipriset Årets matbluff 2024. Nu ska "vinnaren" röstas fram av svenska folket.
matbluff

Oväntade smaklanseringar från Gårdschips

Gårdschips lanserar tre nya, oväntade smakkombinationer: Gin & Tonic, Raspberry Sour samt Chili Cheese.
News-GC

Carlsberg Sverige ny partner till Schweppes

Carlsberg Sverige har ingått ett partnerskap med Schweppes. Det innebär ett av de största tillskotten till Carlsberg Sveriges portfölj på över 15 år.
Unknown

Arvid Nordquists säkerställer fossilfria sjötransporter

Arvid Nordquist inför fossilfria sjötransporter i samarbete med logistikföretaget Scanlog.
Namnlös design (53)