Lidls kundklubb spränger tvåmiljonersvallen

PUBLICERAD: 10 januari 2025
UPPDATERAD: 10 januari
Lidl Plus lanserades 2020 och har idag 2 miljoner användare. Foto: Pressbild

Lidl Plus lanserades i Sverige under 2020. Nu, drygt fyra år efter lanseringen, har Lidls kundklubb nått två miljoner användare.

Nordic Benchs årliga undersökning från 2024 visar att Lidls kundklubb är branschens mest rekommenderade. Idag har nästan var femte invånare Lidl Plus-appen, som kommer att fortsätta utvecklas under 2025.

– I somras vara Lidl Plus den mest rekommenderade kundklubben i Sverige, och sedan dess har vi tagit ytterligare steg. Att nästan var femte av Sveriges invånare använder appen är stort och visar att våra kunder sätter ett högt värde på att vara medlemmar. Under det kommande året kommer vi att jobba hårt för att skapa ännu mer värde för våra kunder, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Appen är gratis och tillgänglig på mobila enheter med Android och iOS.

– Vi vill att det ska vara fördelaktigt att handla hos oss, oavsett om man handlar ibland eller om man är en stamkund, säger Robert Stekovic.

Senaste nytt

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Läs vidare

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Klassisk ost har blivit en global succé

Keso har fått ett nytt uppsving på marknaden, drivet av sociala medier och nya konsumtionsmönster.
pexels-shkrabaanthony-4397312