Lidls kundklubb spränger tvåmiljonersvallen

PUBLICERAD: 10 januari 2025
UPPDATERAD: 10 januari
Lidl Plus lanserades 2020 och har idag 2 miljoner användare. Foto: Pressbild

Lidl Plus lanserades i Sverige under 2020. Nu, drygt fyra år efter lanseringen, har Lidls kundklubb nått två miljoner användare.

Nordic Benchs årliga undersökning från 2024 visar att Lidls kundklubb är branschens mest rekommenderade. Idag har nästan var femte invånare Lidl Plus-appen, som kommer att fortsätta utvecklas under 2025.

– I somras vara Lidl Plus den mest rekommenderade kundklubben i Sverige, och sedan dess har vi tagit ytterligare steg. Att nästan var femte av Sveriges invånare använder appen är stort och visar att våra kunder sätter ett högt värde på att vara medlemmar. Under det kommande året kommer vi att jobba hårt för att skapa ännu mer värde för våra kunder, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Appen är gratis och tillgänglig på mobila enheter med Android och iOS.

– Vi vill att det ska vara fördelaktigt att handla hos oss, oavsett om man handlar ibland eller om man är en stamkund, säger Robert Stekovic.

Senaste nytt

Årets trendigaste livsmedel 2025: Kaffe

Under året har kaffe inte bara stått i centrum för matprisdebatten – det har dessutom gett upphov till en global trend, kafferejv.
Kaffe_Årets trendigaste livsmedel_Livsmedelsföretagen_Foto Löfbergs pressbilder
Årets trendigaste livsmedel 2025: Kaffe

Invasiva ostron både ekologisk utmaning och möjlig resurs

Projektet EcoOyster utforskar hur kommersiellt fiske av stillahavsostron både kan bidra till miljönytta och affärsmöjligheter.
Ostron Rossö foto Marko T Wramén Kristineberg Center
Invasiva ostron både ekologisk utmaning och möjlig resurs

Greenfood säljer Fresh Produce-verksamheten

Greenfood säljer sin grossistverksamhet inom frukt och grönsaker, Fresh Produce, till Dole Nordic AB.
Man shopping vegetables in groceries store
Greenfood säljer Fresh Produce-verksamheten

Estrellas julsnacks: Julig nötmix och krämiga Julhjärtan

Estrellas Julhjärtan Cream Cheese gör comeback och en helt ny nötmix med smak av pepparkaka tar plats i julsortimentet.
julnyheter_2025
Estrellas julsnacks: Julig nötmix och krämiga Julhjärtan

Läs vidare

Årets trendigaste livsmedel 2025: Kaffe

Under året har kaffe inte bara stått i centrum för matprisdebatten – det har dessutom gett upphov till en global trend, kafferejv.
Kaffe_Årets trendigaste livsmedel_Livsmedelsföretagen_Foto Löfbergs pressbilder
Årets trendigaste livsmedel 2025: Kaffe

Invasiva ostron både ekologisk utmaning och möjlig resurs

Projektet EcoOyster utforskar hur kommersiellt fiske av stillahavsostron både kan bidra till miljönytta och affärsmöjligheter.
Ostron Rossö foto Marko T Wramén Kristineberg Center
Invasiva ostron både ekologisk utmaning och möjlig resurs

Greenfood säljer Fresh Produce-verksamheten

Greenfood säljer sin grossistverksamhet inom frukt och grönsaker, Fresh Produce, till Dole Nordic AB.
Man shopping vegetables in groceries store
Greenfood säljer Fresh Produce-verksamheten

Atria investerar 250 miljoner i korvproduktionen

Atria investerar i en ny produktionslinje för korv i fabriken i Sköllersta. Produktionen och effektiviteten ska öka och sortimentet breddas.
Atria1(21161) Retusch
Atria investerar 250 miljoner i korvproduktionen