När Coops havredrycker får en ny lekfull design, lyfter kedjan även fram sin hållbarhetsdeklaration på förpackningarna.
De tre produkterna som har fått ett nytt uttryck är Havredryck till kaffe, Coop Havredryck och Coop Havredryck choklad. De skrattande Ha-ha-havredrycks-karaktärerna på förpackningarna har ritats av Sanna Mander, illustratör i Helsingfors.
På förpackningarna får även information om Coops hållbarhetsdeklaration stort utrymme. Via en QR-kod på ena kortsidan kan Coop-appen laddas ner och varans hållbarhetsavtryck kan skannas via dess streckkod.
– Med den nya designen på Coop havredrycker vill vi skänka lite glädje till butikshyllan och förmedla att det är kul att konsumera hållbart – och att det blir ännu roligare och lättare med hjälp av Coops hållbarhetsdeklaration, som vi gör reklam för på förpackningarnas sidor. Ännu ett skäl att bli glad är att havredryckerna är Från Sverige-märkta och att de är väldigt goda, säger Jonas Malmquist, designchef Coop Sverige.