Nu byter Norrmejerier ut dekoren på mjölkpaketen och de bekanta förpackningarna som i tio års tid har prytts av norrländska bönder får nytt utseende.
Från mitten av september kommer samtliga mejeriprodukter från Norrmejerier successivt att få en uppdaterad förpackningsdesign. Genomgående för samtliga är att de har autentiska bilder av välkända norrländska vyer, som Kungsleden, Lapporten och Vindelgransele, samt ett nytt sigill.
– Vi är hårt konkurrensutsatta i Norrland och samtidigt växer vi söderut, vi behöver visa vår relevans och konkurrenskraft, säger Maria Skogelid, kategorichef för mejeri på Norrmejerier.
Därför, menar mejeriet, behövs en ny kreativ kommunikation som särskiljer Norrmejerier från övriga mejerier och som förmedlar norrländska mervärden och samtidigt vitaliserar närvaron i Norrland.
– Norrmejerier har klättrat på listan över svenskarnas mest köpta varumärken, och närvaron på den nationella marknaden har stärkts markant. Under det senaste året har Norrmejeriers produkter köpts av svenska konsumenter hela 19 miljoner gånger, vilket tydligt visar att allt fler i hela landet väljer våra produkter, säger Maria Skogelid.