Heinz lanserar färdiga pastasåser

PUBLICERAD: 25 april 2024
UPPDATERAD: 25 april
Heinz nya pastasåser kan ätas som de är eller användas som bas i olika recept. Foto: Pressbild

Kraft Heinz går in i en ny kategori i Sverige och introducerar en trio av färdiga pastasåser. Lanseringen sker med sloganen ”Ridiculously late. Ridiculously good”.

Efter framgångsrika lanseringar i Storbritannien och på andra marknader lanserar Heinz för första gången färdiga pastasåser i Sverige. Pastasås-trion består av Sundried Cherry Tomato & Basil, Tomato & Chilli samt Tomato & Mascarpone.

Pastasåserna är tillverkade i Italien av naturliga ingredienser och innehåller inget tillsatt socker. De uppges hålla restaurangkvalitet och kan ätas som de är eller användas som bas i olika recept.

Heinz, som har förädlat tomater i 150 år, ber om ursäkt för att man är sen med att lansera färdiga pastasåser, men menar att de har varit värda att vänta på. Lanseringen sker därför med sloganen ”Ridiculously late. Ridiculously good”.

– Svenskar har ofta en minimalistisk livsstil – därför känns det helt rätt att introducera detta utsökta men enkla sortiment av såser till alla svenska pastaälskare, speciellt efter framgångsrika lanseringar i Storbritannien och andra marknader, säger Sofie Zeffer, Senior Brand Manager på Heinz.

Lanseringen är en del av ”Heinz New Ventures” division, en större satsning för att kartlägga olika marknader och trender och snabbare nå konsumenterna med nya innovativa produkter.

Senaste nytt

Fruktstund ökade elevers koncentration

Barn som fick frukt i skolan blev mer koncentrerade och engagerade – det visar Icas fruktexperiment.
icafrukt

Nytt samarbete om fossilfri mineralgödsel

Lantmännen och Arla har tecknat ett avtal om fossilfri mineralgödsel, som ska minska lantbrukets klimatavtryck.
mineralgödsel

BUBS lanseras på den amerikanska marknaden

Orkla Snacks lanserar godisvarumärket BUBS på den amerikanska marknaden under hösten 2025.
Bubs i godisskål

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Läs vidare

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2

Nytt Nespresso-kaffe med vitamin B6

Nespresso utökar serien Coffee+ med den funktionella kaffenyheten Active, som är berikad med vitamin B6.
WW_ALL_VL_Spring 2025_Creative Cups_KV1_ICED LEGGERO MILK_RGB_LOCK_20-XX

Alkoholfritt vin i PET-flaska till picknicken

Lagom till picknicksäsongen släpper Spring Village två nya alkoholfria viner i en praktisk PET-flaska, som är lätt att ta med på picknicken.
Spring_valley_13643_v002