
Kraft Heinz går in i en ny kategori i Sverige och introducerar en trio av färdiga pastasåser. Lanseringen sker med sloganen ”Ridiculously late. Ridiculously good”.
Efter framgångsrika lanseringar i Storbritannien och på andra marknader lanserar Heinz för första gången färdiga pastasåser i Sverige. Pastasås-trion består av Sundried Cherry Tomato & Basil, Tomato & Chilli samt Tomato & Mascarpone.
Pastasåserna är tillverkade i Italien av naturliga ingredienser och innehåller inget tillsatt socker. De uppges hålla restaurangkvalitet och kan ätas som de är eller användas som bas i olika recept.
Heinz, som har förädlat tomater i 150 år, ber om ursäkt för att man är sen med att lansera färdiga pastasåser, men menar att de har varit värda att vänta på. Lanseringen sker därför med sloganen ”Ridiculously late. Ridiculously good”.
– Svenskar har ofta en minimalistisk livsstil – därför känns det helt rätt att introducera detta utsökta men enkla sortiment av såser till alla svenska pastaälskare, speciellt efter framgångsrika lanseringar i Storbritannien och andra marknader, säger Sofie Zeffer, Senior Brand Manager på Heinz.
Lanseringen är en del av ”Heinz New Ventures” division, en större satsning för att kartlägga olika marknader och trender och snabbare nå konsumenterna med nya innovativa produkter.