Heinz lanserar färdiga pastasåser

PUBLICERAD: 25 april 2024
UPPDATERAD: 25 april
Heinz nya pastasåser kan ätas som de är eller användas som bas i olika recept. Foto: Pressbild

Kraft Heinz går in i en ny kategori i Sverige och introducerar en trio av färdiga pastasåser. Lanseringen sker med sloganen ”Ridiculously late. Ridiculously good”.

Efter framgångsrika lanseringar i Storbritannien och på andra marknader lanserar Heinz för första gången färdiga pastasåser i Sverige. Pastasås-trion består av Sundried Cherry Tomato & Basil, Tomato & Chilli samt Tomato & Mascarpone.

Pastasåserna är tillverkade i Italien av naturliga ingredienser och innehåller inget tillsatt socker. De uppges hålla restaurangkvalitet och kan ätas som de är eller användas som bas i olika recept.

Heinz, som har förädlat tomater i 150 år, ber om ursäkt för att man är sen med att lansera färdiga pastasåser, men menar att de har varit värda att vänta på. Lanseringen sker därför med sloganen ”Ridiculously late. Ridiculously good”.

– Svenskar har ofta en minimalistisk livsstil – därför känns det helt rätt att introducera detta utsökta men enkla sortiment av såser till alla svenska pastaälskare, speciellt efter framgångsrika lanseringar i Storbritannien och andra marknader, säger Sofie Zeffer, Senior Brand Manager på Heinz.

Lanseringen är en del av ”Heinz New Ventures” division, en större satsning för att kartlägga olika marknader och trender och snabbare nå konsumenterna med nya innovativa produkter.

Läs vidare

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Premium snacks lanserar varumärket Gårdsnötter

Premium Snacks Nordic utökar sitt sortiment med tre festligare nötmixar under det nya varumärket Gårdsnötter.
Group 26

Nespresso och Oatly lanserar kaffekapsel för havredryck

Kaffekapseln Oatly Barista Edition Coffee är framtagen för att matchas med Oatlys havredryck iKaffe.
P_4685_KV2_NESPRSSO_STUDIO+OATLEY_2024_V4

Korvbrödsbagarn lanserar Real burger bun

Korvbrödsbagarn möter de nya burgartrenderna med Real burger bun, ett fluffigt hamburgerbröd med extra höjd.
Burgare_pack_1

Senaste nytt

Kött på restaurang måste ursprungsmärkas

Från den 1 mars måste restauranger och storhushåll kunna informera om vilket land köttet på menyn kommer ifrån.
blir-man-sjuk-av-kott-man-holding-menu-34540009

Ostrapporten 2025: Präst är svenskarnas favoritost

Ostrapporten 2025 visar att 95 procent av alla i Sverige äter ost, framför allt till frukost, och favoriten är Prästost.
Ostrapporten_2025 kopiera

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Iceland Foods återgår till plasttråg för packning av köttfärs

Vakuumpackad köttfärs spar mycket material jämfört med packning på plasttråg, men i England har flera av de stora kedjorna börjat återgå till plasttrågen. Konsumenterna uppskattade inte det vakuumpackade.
Iceland