
Nu lanserar 7-Eleven sin version av årets semla: Semla To-Go. Med sin enhandsvänliga utformning, som hämtar inspiration från varmkorven, kan bakverket enkelt ätas på språng.
De senaste åren har många aktörer bakat olika kreativa versioner av den klassiska semlan. Nu är det dags för 7-Eleven att lansera en egen version. Semlan är utformad för att kunna ätas med bara en hand och hämtar inspiration från varmkorven.
– När vi såg möjligheten att utforma en semla även för människor på väg, eller som vill göra annat medan de njuter av en semla, ville vi ta den. Semlan som fikaprodukt är helt enkelt för god för att inte kunna ätas även på språng, säger Marie Wedin, kommersiell direktör på Reitan Convenience Sverige, som är franchisegivare för 7-Eleven.
Semla To-Go är utformad som en varmkorv med bröd. I brödet finns en mandelfyllning täckt med vispad grädde och jordgubbssylt. Semlan finns på samtliga 7-Elevenbutiker från och med vecka 4 och kostar 29 kronor styck eller 49 kronor för två. Den går, precis som vanliga semlor, även att få vegansk.