Snabblagade kycklingnyheter från Lönneberga

PUBLICERAD: 15 september 2023
UPPDATERAD: 21 september
Foto: Pressbild

Lönneberga lanserar tunna kycklingfiléer som går snabbt och enkelt att tillaga. De kommer i två varianter, naturella samt kryddade med chimichurri.

Till tunna kycklingfiléer används den övre halvan av bröstfilén som delas horisontellt. Till Lönnebergas tunna filéer används endast topphalvan, som inte behöver ansas före tillagning och går snabbt att tillaga.

Lönneberga tunna filéer av kycklingbröst lanseras både naturella för egen kryddning och färdigkryddade med chimichurri. Förpackningarna innehåller fem filéer vardera och väger 540 respektive 560 gram.

– Till vardags är tiden ofta knapp och man söker prisvärda och praktiska lösningar på måltider som är lättlagade, går snabbt och uppskattas av hela familjen. Här kommer våra nya tunna kycklingfiléer in som en riktig vardagsräddare, säger Hanna Flybring, Brand Marketing Manager Lönneberga.

Läs vidare

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

Circle K testar ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
DSC_2106HR (4)

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1