Karljohansvamp – ny smaklansering från Gårdschips

PUBLICERAD: 18 augusti 2023
UPPDATERAD: 24 augusti
Foto: Pressbild

Gårdschips inleder sensommaren med den nya smaken Karljohansvamp. De grytfriterade potatischipsen uppges passa såväl som snacks, som på en charkbricka eller som crunch på en svampsoppa.

Gårdschips potatischips med smak av Karljohansvamp är en säsongslansering i limited edition. De grytfriterade chipsen tillverkas hantverksmässigt i Laholm av lokalodlad potatis.

– Vi friterar våra chips i svensk rapsolja. Eftersom vi är stolta över våra produkters lokala ursprung, framgår det på varje påse vem som varit chipsmästare, vilken potatissort chipsen är gjorda av samt var i närområdet potatisen har odlats, berättar Hanna Åhsberg, platschef på Gårdschips.

Läs vidare

Finsk godisnyhet för alla choklad- och lakritsälskare

Nu lanserar Cloetta det finska chokladvarumärket Tuplas senste nyhet i Sverige: Tupla Double Layer Liquorice.
Tupla

Oddlygood lanserar iskaffe i två smaker

Havredrycken Oddlygood Ice Ice Coffee kommer i smakerna Original och Caramel.
IceIce

Danish Crown Sverige lanserar 50/50 Hybridfärs

Danish Crown Sverige ersätter hälften av nötköttet i sin nya hybridfärs med linser, palsternacka och morot.
hybridfärs

Mondi och Scan Sverige lanserar återvinningsbar förpackning

Mondi och Scan Sverige har tillsammans utvecklat en återvinningsbar förpackning för Pärsons skivade pålägg.
MNDPR282ax

Senaste nytt

Ljusare läge för svensk livsmedelsproduktion

Under årets första kvartal bröt svensk livsmedelsindustri en 18 månader lång period av minskande försäljning och lönsamhet.
carl_eckerdal_1_web

Missvisande rapportering om glasspriser

Flera medier rapporterar om ökade glasspriser, men priset på glass har inte ökat mer än vad den genomsnittliga livsmedelskassen har gjort.
10754 Ice Dream SaltKaramell

Finsk godisnyhet för alla choklad- och lakritsälskare

Nu lanserar Cloetta det finska chokladvarumärket Tuplas senste nyhet i Sverige: Tupla Double Layer Liquorice.
Tupla

Svenska konsumenter drar åt olika håll

Fler svenskar är beredda att lägga mer pengar på mat, men skillnaderna är stora mellan olika konsumentgrupper, visar en ny rapport.
Skärmavbild 2024-05-22 kl. 08.44.48