Några dagar kvar för anmälan till Packnorth Award

PUBLICERAD: 2 augusti 2023
UPPDATERAD: 2 augusti
Foto: Pressbild

Den 7 augusti går anmälningstiden till Packnorth Award ut. Ta chansen och sänd in era bidrag för jurybedömning!

Den 14 september sker prisutdelningen för Packnorth Award i samband med Scanpack Pop-up på Svenska Mässan i Göteborg. Sista anmälningsdag var ursprungligen satt till den 1 augusti, men Packnews har fått frågor om en förlängning då det är semesterperiod och intresserade företag har haft svårt att hinna få in anmälan och underlag i tid.

För att lösa det är anmälningstiden förlängd till den 7 augusti. Ta chansen att visa vad ni kan. Oavsett om ni har ett vinnande bidrag eller inte så får produkten exponering i tidningen Packnews.

Det är tredje året som Packnorth Award arrangeras. Tävlingen är öppen för både helt nya och redan etablerade förpackningar. Visst kan det vara intressant att höra vad juryexperterna har för synpunkter? Bedömningen sker efter följande kriterier: Den grafiska formen – Förpackningens effekt – Valet av material – Cirkularitet.I slutet av augusti kommer de nominerade bidragen att redovisas.

Mer info finns på www.award.packnorth.se

Läs vidare

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

Circle K testar ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
DSC_2106HR (4)

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1