Ramlösas nya design: Lång tradition i modern tappning

PUBLICERAD: 20 juni 2023
UPPDATERAD: 20 juni
Foto: Pressbild

Ramlösa får en ny, uppdaterad design som ska förstärka varumärkets 300-åriga historia – i en modern tappning.

Senaste gången som Ramlösa uppdaterade sin design var för sju år sedan. Med den nya designen har designelement från historien, som den klassiska bågen och typografin, plockats upp och moderniserats. Parallellt har smakerna fått ta större plats och större delen av förpackningens canvas utnyttjats.

Vi är mycket stolta över ikoniska Ramlösa och att vi nu kan presentera en omprofilering med ett modernt uttryck, som samtidigt värnar om Ramlösas kärnvärden och fina historia. Det nya utseendet är sofistikerat och bevarar varumärkets integritet samtidigt som smakerna förtydligas för att det ska bli lättare att hitta rätt i hyllan, säger Wiveca Fribert, varumärkesansvarig för Ramlösa på Carlsberg Sverige.

Läs vidare

Oväntade smaklanseringar från Gårdschips

Gårdschips lanserar tre nya, oväntade smakkombinationer: Gin & Tonic, Raspberry Sour samt Chili Cheese.
News-GC

Ny kärlekskollektion från Lakrids By Bülow

Det danska gourmetlakritsföretaget Lakrids By Bülow lanserar LOVE-kollektion med fyra av sina mest populära smaker.
eyJwYXRoIjoibGFrcmlkcy1ieS1idWVsb3dcL2ZpbGVcL21NVkJUZFJpZzFycjFLYVpmMlNULmpwZyJ9_lakrids-by-buelow_jONL2iErCw546WiEQssXZFoNENODYn7EO2fkPewE8Fc

Sommarkänsla året runt med Pomonader

Kiviks Musteri lanserar det nya konceptet Pomonad, en kolsyrad dryck baserad på svenska äpplen och andra svenska sommarsmaker.
Pomonader 16_9

Felix moderniserar hela kolonialhyllan

Felix lanserar nya såser och dressingar, recepten på flera befintliga produkter förbättras och hela sortimentet kommer i nya "drizzleflaskor".
Sallad_1200x750 2

Senaste nytt

Guldhaven Pelagiska vinner Sjömatspriset 2025

Sjömatspriset 2025 går till Guldhaven Pelagiska, som vill sätta svensk, hållbart odlad fisk på kartan.
NSS sjömatspriset 2H4A6756-2025-01-22

Mutti bemöter Äkta vara: "Felaktigt och missvisande"

Mutti, vars pizzasås är en av finalisterna till Årets matbluff 2024, tillbakavisar juryns motivering till antipriset.
1049973

Lidl ökar andelen växtbaserat i samarbete med WWF

Lidls internationella mål är att öka andelen sålda växtbaserade livsmedel med 20 procent till 2030, jämfört med 2023.
e2983a9c-9758-42f5-94a2-8f2fa38c19eb-w_960

Godare och nyttigare tång med fermentering?

Tång som fermenteras i stället för att torkas blir både godare och nyttigare, enligt forskare vid Lunds universitet.
IMG_3210