Coop sänker medlemspriserna på flera vardagsprodukter

PUBLICERAD: 28 april 2023
UPPDATERAD: 11 maj
Foto: Pressbild

Från och med den 8 maj fram till 30 juni sänker Coop priserna på cirka 100 varor – men det gäller bara för medlemmarna. De sänkta priserna kommer att gälla i samtliga Coop och Stora Coop i Sverige.

Efter april månads prissänkning på färska frukter, grönsaker och bär kommer ett nytt erbjudande till Coops medlemmar: Från den 8 maj till 30 juni sänks medlemspriserna på ett flertal varor i Coops och Stora Coops butiker med i snitt 20 till 25 procent.

– Vi lovade att fortsättning skulle följa på vår månadslånga och uppskattade prissänkning på färska grönsaker, frukt och bär som gäller till sista april. Nästa steg blir att erbjuda ordentligt sänkta priser på våra favoritprodukter, säger Marie Nygren, vd i Coop Sverige

– Fortsättning följer även efter juni månad. Vi är inte klara med att ta vårt ansvar. Hos Coop får man bäst pris som medlem, och därmed mer mat för pengarna.

Varorna som prissänks under maj och juni återfinns under varumärkena Coop, Änglamark och Xtra. Det handlar om cirka 100 varor inom flera olika varugrupper.

– Fokus ligger på att erbjuda medlemspriser inom vardagsmat, det man ofta fyller sin korg eller vagn med. Medlemmarna kommer varje vecka fram till sista juni att mötas av kapade priser på bland annat smör, kycklingfilé, såser, pasta, bröd, vetemjöl, fisk, flingor, krossade tomater och ett urval av frukt och grönsaker, berättar Fredrik Uhrbom, affärsområdeschef försäljning och marknad, på Coop Sverige.

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Regenerativt brödprojekt: Kan en smörgås göra skillnad?

I ett nytt innovationsprojekt undersöks hur bröd kan bakas med grödor som främjar jordhälsa och biologisk mångfald – och dessutom smakar bättre.
DSC_0041

Fruktstund ökade elevers koncentration

Barn som fick frukt i skolan blev mer koncentrerade och engagerade – det visar Icas fruktexperiment.
icafrukt