Mer växtbaserat från Rydbergs

PUBLICERAD: 20 mars 2023
UPPDATERAD: 23 mars

Rydbergs tre nya såser är fria från mjölk och ägg. Enbart vegetabiliska råvaror används i såserna, som har märkningen ”Växtbaserad”.

Rydbergs Original Bearnaise
En krämig och fyllig bearnaise smaksatt med de klassiska örterna dragon och persilja.

Rydbergs Vitlök & Örter
En fräsch örtsås med ett sting av vitlök som passar till kyckling, kött och vegetariskt – eller varför inte över salladen för extra smak.

Rydbergs Sweet Chilisås
En sås med rätt balans mellan sött och starkt, till exempel till halloumi, falafel och kyckling.

Såserna säljs i Rydbergs nya 200 ml-bägare med ny design och där de röda plastlocken har bytts ut till gröna, transparenta.

Läs vidare

Finsk godisnyhet för alla choklad- och lakritsälskare

Nu lanserar Cloetta det finska chokladvarumärket Tuplas senste nyhet i Sverige: Tupla Double Layer Liquorice.
Tupla

Oddlygood lanserar iskaffe i två smaker

Havredrycken Oddlygood Ice Ice Coffee kommer i smakerna Original och Caramel.
IceIce

Danish Crown Sverige lanserar 50/50 Hybridfärs

Danish Crown Sverige ersätter hälften av nötköttet i sin nya hybridfärs med linser, palsternacka och morot.
hybridfärs

Mondi och Scan Sverige lanserar återvinningsbar förpackning

Mondi och Scan Sverige har tillsammans utvecklat en återvinningsbar förpackning för Pärsons skivade pålägg.
MNDPR282ax

Senaste nytt

Ljusare läge för svensk livsmedelsproduktion

Under årets första kvartal bröt svensk livsmedelsindustri en 18 månader lång period av minskande försäljning och lönsamhet.
carl_eckerdal_1_web

Missvisande rapportering om glasspriser

Flera medier rapporterar om ökade glasspriser, men priset på glass har inte ökat mer än vad den genomsnittliga livsmedelskassen har gjort.
10754 Ice Dream SaltKaramell

Finsk godisnyhet för alla choklad- och lakritsälskare

Nu lanserar Cloetta det finska chokladvarumärket Tuplas senste nyhet i Sverige: Tupla Double Layer Liquorice.
Tupla

Svenska konsumenter drar åt olika håll

Fler svenskar är beredda att lägga mer pengar på mat, men skillnaderna är stora mellan olika konsumentgrupper, visar en ny rapport.
Skärmavbild 2024-05-22 kl. 08.44.48