Bravo firar 50 år med jubileumsjuice

PUBLICERAD: 7 februari 2023
UPPDATERAD: 24 februari


För att fira sitt 50-årsjubileum lanserar Bravo jubileumsjuicen Tropisk juice, som är en blandning av de mest populära frukterna genom åren.

”När Bravo nu firar 50 år vill vi erbjuda något som påminner om fina ögonblick vi har fått uppleva hittills. Och framåt siktar vi på att Bravo ska fortsätta vara vardagshjälten som bjuder på fina och glada stunder att minnas. Det kan vara något så enkelt som när ditt barn lyckas hälla upp ett glas juice utan att spilla för första gången. Livets stora ögonblick händer hela tiden, om du tittar tillräckligt nära”, säger Louise Bergqvist, Brand Manager Bravo.

Förpackningen visar en tropisk fruktkorg ovanifrån, som vikts ut runt den stora familjevänliga 1,75 liters-förpackningen. Juicen lanseras som limited edition och finns i butik från vecka 7 fram till vecka 35.

Bravos historia sträcker sig tillbaka till 1973 då varumärket grundades. Det började med apelsinjuice, därefter följde äppeljuicen i mitten av 70-talet. Med åren har sortimentet växt och innefattar nu 21 juicer utan fruktkött i olika format, fyra juicer med fruktkött och fyra smoothies. Gemensamt för alla är att de innehåller 100 procent frukt och bär, inget tillsatt socker eller andra tillsatser.

Läs vidare

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Premium snacks lanserar varumärket Gårdsnötter

Premium Snacks Nordic utökar sitt sortiment med tre festligare nötmixar under det nya varumärket Gårdsnötter.
Group 26

Nespresso och Oatly lanserar kaffekapsel för havredryck

Kaffekapseln Oatly Barista Edition Coffee är framtagen för att matchas med Oatlys havredryck iKaffe.
P_4685_KV2_NESPRSSO_STUDIO+OATLEY_2024_V4

Korvbrödsbagarn lanserar Real burger bun

Korvbrödsbagarn möter de nya burgartrenderna med Real burger bun, ett fluffigt hamburgerbröd med extra höjd.
Burgare_pack_1

Senaste nytt

Kött på restaurang måste ursprungsmärkas

Från den 1 mars måste restauranger och storhushåll kunna informera om vilket land köttet på menyn kommer ifrån.
blir-man-sjuk-av-kott-man-holding-menu-34540009

Ostrapporten 2025: Präst är svenskarnas favoritost

Ostrapporten 2025 visar att 95 procent av alla i Sverige äter ost, framför allt till frukost, och favoriten är Prästost.
Ostrapporten_2025 kopiera

Varumärket granini återlanseras på den svenska marknaden

Eckes-Granini återlanserar graninis juice- och fruktdrycker på den svenska marknaden.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 15.55.05

Iceland Foods återgår till plasttråg för packning av köttfärs

Vakuumpackad köttfärs spar mycket material jämfört med packning på plasttråg, men i England har flera av de stora kedjorna börjat återgå till plasttrågen. Konsumenterna uppskattade inte det vakuumpackade.
Iceland