För att fira sitt 50-årsjubileum lanserar Bravo jubileumsjuicen Tropisk juice, som är en blandning av de mest populära frukterna genom åren.
”När Bravo nu firar 50 år vill vi erbjuda något som påminner om fina ögonblick vi har fått uppleva hittills. Och framåt siktar vi på att Bravo ska fortsätta vara vardagshjälten som bjuder på fina och glada stunder att minnas. Det kan vara något så enkelt som när ditt barn lyckas hälla upp ett glas juice utan att spilla för första gången. Livets stora ögonblick händer hela tiden, om du tittar tillräckligt nära”, säger Louise Bergqvist, Brand Manager Bravo.
Förpackningen visar en tropisk fruktkorg ovanifrån, som vikts ut runt den stora familjevänliga 1,75 liters-förpackningen. Juicen lanseras som limited edition och finns i butik från vecka 7 fram till vecka 35.
Bravos historia sträcker sig tillbaka till 1973 då varumärket grundades. Det började med apelsinjuice, därefter följde äppeljuicen i mitten av 70-talet. Med åren har sortimentet växt och innefattar nu 21 juicer utan fruktkött i olika format, fyra juicer med fruktkött och fyra smoothies. Gemensamt för alla är att de innehåller 100 procent frukt och bär, inget tillsatt socker eller andra tillsatser.