Bravo firar 50 år med jubileumsjuice

PUBLICERAD: 7 februari 2023
UPPDATERAD: 24 februari


För att fira sitt 50-årsjubileum lanserar Bravo jubileumsjuicen Tropisk juice, som är en blandning av de mest populära frukterna genom åren.

”När Bravo nu firar 50 år vill vi erbjuda något som påminner om fina ögonblick vi har fått uppleva hittills. Och framåt siktar vi på att Bravo ska fortsätta vara vardagshjälten som bjuder på fina och glada stunder att minnas. Det kan vara något så enkelt som när ditt barn lyckas hälla upp ett glas juice utan att spilla för första gången. Livets stora ögonblick händer hela tiden, om du tittar tillräckligt nära”, säger Louise Bergqvist, Brand Manager Bravo.

Förpackningen visar en tropisk fruktkorg ovanifrån, som vikts ut runt den stora familjevänliga 1,75 liters-förpackningen. Juicen lanseras som limited edition och finns i butik från vecka 7 fram till vecka 35.

Bravos historia sträcker sig tillbaka till 1973 då varumärket grundades. Det började med apelsinjuice, därefter följde äppeljuicen i mitten av 70-talet. Med åren har sortimentet växt och innefattar nu 21 juicer utan fruktkött i olika format, fyra juicer med fruktkött och fyra smoothies. Gemensamt för alla är att de innehåller 100 procent frukt och bär, inget tillsatt socker eller andra tillsatser.

Senaste nytt

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Läs vidare

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org