Nick’s och Matsmart lanserar Protein bar peanut caramel, en ny proteinbar som består till 40 procent av räddade ingredienser i form av avskurna kanter och restprodukter från Nick’s produktion.
”Proteinbaren är en härlig mix av våra kunders två favoritsmaker: jordnöt och karamell. Rester som blir över i produktionen och som annars hade slängts har vi nu tagit tillvara på och gjort till en ny, god jordnöts- och karamellbar. Det bästa av allt är att proteinbaren inte bara smakar gott utan även gör gott för planeten”, säger Hanna Granebring, Innovation Director på Nick’s.
”Vi är otroligt stolta och glada över samarbetet med Nick’s. Matens största klimatpåverkan kommer från framtagningen av själva råvaran och från produktionen. Därför är det så viktigt att ta tillvara på den mat som redan producerats. Samarbetet med Nick’s låter oss göra precis det, något vi hoppas ska kunna inspirera fler till att tänka kreativt kring sitt produktionsspil”, säger Tilda Jönsson, Marketing Business Development Manager på Matsmart.
Produkten Protein bar peanut caramel finns tillgänglig online.