Havredals lanserar växtbaserad svensk kycklingburgare

PUBLICERAD: 26 oktober 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Havredals fortsätter att expandera sortimentet av växtbaserat mejeri och kött med lanseringen av en växtbaserad kycklingburgare. Burgaren är baserad på gul ärta och bondböna och är vegansk, glutenfri, sojafri och proteinrik. Den nya växtbaserade kycklingburgaren lanseras först till restaurang- och storköksmarknaden för att ingå i en bredare lansering mot dagligvaruhandeln under 2023.

”Vi upplevde att marknaden saknade en riktigt bra växtbaserad kycklingburgare som varken kompromissar med smak eller konsistens. Därför är vi nu så glada att presentera vår nya växtbaserade kycklingburgare. Genom vår unika framställningsprocess får den en rik smak, saftigt växtkött med struktur som liknar kyckling och en krispig stekyta, självklart producerad i Sverige. Vi är mycket nöjda med resultatet och att den redan fått så bra mottagande, bland annat av Hotel At Six, som tagit in den på sin eventmeny”, säger Katerina Cronstedt, VD på Havredals.

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1