Nytt grönt convenience-sortiment från Dole

PUBLICERAD: 4 oktober 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Frukt- och gröntleverantören Dole Nordic lanserar nio gröna och tidssmarta produkter för den svenska marknaden med kampanjen ”Just add Dole”. Det handlar bland annat om färdigskurna ugnsgrönsaker, preppade sallads-kit och färsk coleslaw. Allt är förberett, det enda konsumenten behöver göra är att blanda med medföljande kryddor, dressing eller topping och sedan köra i ugnen 20-25 minuter, eller äta direkt.

”Vi vet att det ofta är tidsbrist i vardagen och ville därför ta fram produkter för alla som vill äta god, bra och lättlagad mat, även de dagar då tiden inte riktigt räcker till, när inspirationen helt enkelt inte finns, eller när man vill lägga fokus på att laga riktigt gott kött, eller fisk och lägga mindre tid på tillbehöret”, säger Sara Boklund, Marketing Manager på Dole Nordic.

Fredrik Petersson, Sales Manager på Dole Nordic, menar att sortimentet fyller en lucka på den svenska marknaden:

”Vi vet att andra marknader som USA och Danmark ligger långt före på den här typen av convenienceprodukter och vi ser en stor potential i denna kategori på den svenska marknaden.

Under säsong odlas samtliga produkter i Sverige. Produktionen sker året om på Steglinge Gård och Vidinge Grönt. Produkterna finns bland annat att köpa hos Coop och mathem.se

Läs vidare

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Blossa 23: En hyllning till Blossas hantverkshistoria

Blossa 23 är en vit starkvinsglögg med smak av hallon och humle, som även kommer i en alkoholfri variant.
Blossa-2023-Alkoholfri+15bildregel

Senaste nytt

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

Circle K testar ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
DSC_2106HR (4)

Spendrups ska börja återvinna kolsyra

Spendrups investerar 23 miljoner kronor i en anläggning för återvinning av kolsyra.
Bild på kolsyreanläggning till prm 230206