Nytt grönt convenience-sortiment från Dole

PUBLICERAD: 4 oktober 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Frukt- och gröntleverantören Dole Nordic lanserar nio gröna och tidssmarta produkter för den svenska marknaden med kampanjen ”Just add Dole”. Det handlar bland annat om färdigskurna ugnsgrönsaker, preppade sallads-kit och färsk coleslaw. Allt är förberett, det enda konsumenten behöver göra är att blanda med medföljande kryddor, dressing eller topping och sedan köra i ugnen 20-25 minuter, eller äta direkt.

”Vi vet att det ofta är tidsbrist i vardagen och ville därför ta fram produkter för alla som vill äta god, bra och lättlagad mat, även de dagar då tiden inte riktigt räcker till, när inspirationen helt enkelt inte finns, eller när man vill lägga fokus på att laga riktigt gott kött, eller fisk och lägga mindre tid på tillbehöret”, säger Sara Boklund, Marketing Manager på Dole Nordic.

Fredrik Petersson, Sales Manager på Dole Nordic, menar att sortimentet fyller en lucka på den svenska marknaden:

”Vi vet att andra marknader som USA och Danmark ligger långt före på den här typen av convenienceprodukter och vi ser en stor potential i denna kategori på den svenska marknaden.

Under säsong odlas samtliga produkter i Sverige. Produktionen sker året om på Steglinge Gård och Vidinge Grönt. Produkterna finns bland annat att köpa hos Coop och mathem.se

Läs vidare

Garants 50/50-färs följs upp med hamburgare

Axfood lanserar Nöt & Grönt-hamburgare med lika delar nötkött och grönsaker.
Garant Nöt Grönt Hamburgare 1

Kiviks Musteri lanserar bubblande klassiker i burk

Kiviks Musteri lanserar Päron och Smultron Fruktdryck i burk med tillsatt kolsyra.
FD-Burk_Press

Lönneberga presenterar vårens grillnyheter

Lönneberga lanserar färdigkryddade Kycklingspett Barbeque och en Grillmix med minispett och kycklingben.
kyckling

Alfa Laval lanserar serviceverktyg för hållbarhet

Alfa Lavals livscykelanalyslösning hjälper livsmedelsföretag att rapportera sin miljöpåverkan i enlighet med nya EU-direktiv.
alfa lavalx

Senaste nytt

Arlas nya jordbrukschef i Sverige

Frida Carlsson blir ny chef för Arlas avdelning för jordbruks- och medlemsfrågor i Sverige. Hon tillträder efter sommaren.
Frida Carlsson

Saveggy tar in 20 miljoner från investerare

Saveggy har utvecklat en ätbar växtbaserad beläggning som ersätter plasten på gurka. Nu siktar bolaget på lansering i industriell skala.
bd40b94b513bbcc2_org

Kockens upphör som bolag – blir en del av Culinar

Sveriges Stärkelseproducenter Förening har beslutat att fusionera Kockens AB med Culinar Sverige AB.
B7025175

Ny rapport: Större kaka men mindre bit

Idag går cirka 13 procent av hushållens utgifter till livsmedel, vilket kan jämföras med 44 procent i början av 1900-talet.
Skärmavbild 2024-04-18 kl. 08.29.58