Frukt- och gröntleverantören Dole Nordic lanserar nio gröna och tidssmarta produkter för den svenska marknaden med kampanjen ”Just add Dole”. Det handlar bland annat om färdigskurna ugnsgrönsaker, preppade sallads-kit och färsk coleslaw. Allt är förberett, det enda konsumenten behöver göra är att blanda med medföljande kryddor, dressing eller topping och sedan köra i ugnen 20-25 minuter, eller äta direkt.
”Vi vet att det ofta är tidsbrist i vardagen och ville därför ta fram produkter för alla som vill äta god, bra och lättlagad mat, även de dagar då tiden inte riktigt räcker till, när inspirationen helt enkelt inte finns, eller när man vill lägga fokus på att laga riktigt gott kött, eller fisk och lägga mindre tid på tillbehöret”, säger Sara Boklund, Marketing Manager på Dole Nordic.
Fredrik Petersson, Sales Manager på Dole Nordic, menar att sortimentet fyller en lucka på den svenska marknaden:
”Vi vet att andra marknader som USA och Danmark ligger långt före på den här typen av convenienceprodukter och vi ser en stor potential i denna kategori på den svenska marknaden.
Under säsong odlas samtliga produkter i Sverige. Produktionen sker året om på Steglinge Gård och Vidinge Grönt. Produkterna finns bland annat att köpa hos Coop och mathem.se