Arvid Nordquist Sommarkaffe firar 10 år

PUBLICERAD: 20 april 2022
UPPDATERAD: 21 februari


Nu finns årets limiterade upplaga av Arvid Nordquist Sommar i butik, ett mellanmörkt rostat bryggkaffe med en balanserat syrlig smak av hallon och fyllig eftersmak med ton av karamell.

Utifrån drömmen om hur sommaren ska smaka i en kaffekopp lanserade Arvid Nordquist sitt första sommarkaffe 2013. Det visade sig vara ett vinnande drag och nu släpps Arvid Nordquist Sommarkaffe för tionde gången i ordningen med en unik blend av 100 procent hållbart certifierade arabicabönor i en sommarblommig, specialdesignad förpackning.

”Årets Sommarkaffe 2022 är mellanmörkt rostat, och har en balanserat syrlig smak av hallon och fyllig eftersmak med ton av karamell, perfekt för sommarens alla fika-stunder eller varför inte att ge bort som present”, berättar Rosemarie Zellquist, Nordic Brand Manager på Arvid Nordquist.

Sommarkaffet finns i butik från och med v.16 och så länge lagret räcker. Som alltid är allt kaffe från Arvid Nordquist 100 procent hållbart certifierat, klimatkompenserat och rostat fossilfritt på  rosteriet i Solna.

 

Läs vidare

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Nya funktionella havredrycker från Fazer Aito

Fazer Aito Boost är en ny kategori funktionella havredrycker, som kommer i de två smakerna hallon och mango.
boost

Sju höstnyheter från CandyKing

Fruktigt, salt och segt är utmärkande för CandyKings sju nya lösgodisbitar.
CandyKing-Liggande-1[4][3][4]

Alpro lanserar havredryck till kaffet

Alpro I Love Coffee Oat är en ny växtbaserad dryck som är framtagen för att ha i kaffe.
A_Coffee_Barista_Master_Image_flat_white_latte_art___Drinks_I-love-coffee-16-9

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1