Nu kommer sommarens nyheter från CandyKing

PUBLICERAD: 3 maj 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Väntan är officiellt över. Nu lanserar CandyKing sommarens godaste nyheter i lösgodishyllan. Vad sägs om den drömmiga kombon Plopp Chokladboll, fräscha Ferrari Päron eller nya Gott & Blandat Äkta Fruktgodis Bär & Frukt med hela 50 % frukt! Dessutom hittar du de perfekta sommarfavoriterna Grapefruktflaska och Juliskum endast hos CandyKing, allt med start i butik vecka 17.

”Det känns härligt att få komma ut med den här lanseringen lagom till sommaren. Vi vill sprida glädje och skapa fler glada stunder med CandyKing, och den här gången sker det genom en nyhetslansering i toppklass”, säger Christin Sunnåker, Product Manager Pick&Mix, Cloetta Sverige.

Lanseringen stöttas framför allt genom aktivering i butik, men även via influencer marketing samt i CandyKings egna digitala kanaler. I sin helhet består nyhetslanseringen av: Tuttifrutti Blodapelsin, Dumle Tuttifrutti, Plopp Chokladboll, Frukttassar, P-tærte Jordgubb, Fruit Chew Cola, Gott & Blandat Äkta Fruktgodis Bär & Frukt, Ferrari Päron, Sura Tropiska Nappar, Citronfudge, Punschpralin Päron, Hallonflaska, Grapefruktflaska och Juliskum – varav de två sistnämnda är exklusiva för CandyKing, dvs du hittar dem bara hos CandyKing. Nyheterna rullas ut i butik mellan vecka 17 och 19.

”Vi har under det senaste året ökat satsningen på microinfluencers. Genom att samarbeta med lite mindre men starkare profiler inom flera olika nischer, ser vi genuint engagemang, autenticitet och goda resultat på både kort och lång sikt. Det känns viktigt för oss att bjuda in våra konsumenter att göra sina röster hörda kring frågor som engagerar dem, och vi vill också ge tillbaka i form av till exempel tävlingar och möjlighet att få testa våra nya produkter före alla andra. Vi vill alltid vara där våra konsumenter är och det kommer vi att fortsätta med”, säger Charlotta Berglind, Brand & Activation Manager, Pick&Mix, Cloetta Sverige.

I tillägg till allt detta släpper CandyKing även sin stora kommunikationsnyhet med världspremiären av sina godisemojis, som nu finns att ladda ner på AppStore och Google Play. Vem vet, kanske just dina Pick&Mix-favoriter har kvalat in som emojis? Andrea Lindgren; Head of Brand & Concept, Central Pick&Mix, tipsar om att gå in och ladda ner dem redan nu. Utbudet av CandyKing-emojis kommer också att fyllas på över tid!

Senaste nytt

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Smartare Mat i Sverige köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2

Reumatikerförbundet lanserar Easy to Use-märkning

Reumatikerförbundet lanserar en produktmärkning för förpackningar och produkter, som testats och certifierats som Easy to use.
Easy to use pressx

Läs vidare

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2