Skånemejerier och Bravo möts i unik smoothie-licious innovation

PUBLICERAD: 10 februari 2021
UPPDATERAD: 21 februari


Nu lanserar Skånemejerier en yoghurtsmoothie i samarbete med Bravo – Sveriges mest älskade juicer och smoothies. Näringsrik yoghurt gjord på mjölk från svenska gårdar tillsammans med 100 procent frukt skapar en helt ny produkt i mejerihyllan.

Skånemejerier är det ledande mejeriet i södra Sverige och kommer varje år med flera innovationer, alltid gjorda på svensk mjölk. Bravo ligger bakom Sveriges mest köpta juice, och sedan några år tillbaka även landets överlägset mest älskade och sålda smoothie.

Nu möts två älskade varumärken, och två starkt växande kategorier, i en unik yoghurtsmoothie.

”Detta är en historisk satsning i mejerihyllan. Bravo är starkast i Sverige när det kommer till smoothie, och Skånemejerier är ett av de starkaste varumärkena i mejerihyllan. Vi är väldigt glada att kunna kombinera de två i en så klockren co-branding”, säger Cecilia Lindwall som är marknadschef på Skånemejerier.

Yoghurtsmoothien kommer i två smaker, Jordgubb, hallon & banan samt Blåbär, björnbär & banan. De har båda en låg fetthalt på 0.4-0.5 procent, innehåller mycket frukt som ger en naturlig sötma, och kräver noll förberedelse i köket. Bara att skaka, hälla upp och njuta. Mjölken kommer från gårdar i södra Sverige, och innehåller 18 av de 22 näringsämnen kroppen behöver varje dag.

– Det finns ett stort intresse för smoothies i Sverige, framförallt bland de yngre konsumenterna. Här får du ett gott och mättande mellanmål med intressanta smakkombinationer, utan att behöva göra allt själv. En nyttig start på dagen, en energiboost på eftermiddagen eller varför inte som kvällsmål, säger Cecilia Lindwall.

Innovationen har fått genomgående mycket fin respons från butikskedjorna runtom i landet, och kommer att finnas på Ica, Willys och Hemköp, Coop, Bergendahls och Mathem från och med vecka 7.

Läs vidare

Oväntade smaklanseringar från Gårdschips

Gårdschips lanserar tre nya, oväntade smakkombinationer: Gin & Tonic, Raspberry Sour samt Chili Cheese.
News-GC

Ny kärlekskollektion från Lakrids By Bülow

Det danska gourmetlakritsföretaget Lakrids By Bülow lanserar LOVE-kollektion med fyra av sina mest populära smaker.
eyJwYXRoIjoibGFrcmlkcy1ieS1idWVsb3dcL2ZpbGVcL21NVkJUZFJpZzFycjFLYVpmMlNULmpwZyJ9_lakrids-by-buelow_jONL2iErCw546WiEQssXZFoNENODYn7EO2fkPewE8Fc

Sommarkänsla året runt med Pomonader

Kiviks Musteri lanserar det nya konceptet Pomonad, en kolsyrad dryck baserad på svenska äpplen och andra svenska sommarsmaker.
Pomonader 16_9

Felix moderniserar hela kolonialhyllan

Felix lanserar nya såser och dressingar, recepten på flera befintliga produkter förbättras och hela sortimentet kommer i nya "drizzleflaskor".
Sallad_1200x750 2

Senaste nytt

Här är finalisterna till årets matbluff 2024

Fem finalister har utsetts till antipriset Årets matbluff 2024. Nu ska "vinnaren" röstas fram av svenska folket.
matbluff

Oväntade smaklanseringar från Gårdschips

Gårdschips lanserar tre nya, oväntade smakkombinationer: Gin & Tonic, Raspberry Sour samt Chili Cheese.
News-GC

Carlsberg Sverige ny partner till Schweppes

Carlsberg Sverige har ingått ett partnerskap med Schweppes. Det innebär ett av de största tillskotten till Carlsberg Sveriges portfölj på över 15 år.
Unknown

Arvid Nordquists säkerställer fossilfria sjötransporter

Arvid Nordquist inför fossilfria sjötransporter i samarbete med logistikföretaget Scanlog.
Namnlös design (53)