Brämhults lanserar matiga smoothien Aktiv

PUBLICERAD: 26 juni 2020
UPPDATERAD: 21 februari


I höst utökar Brämhults smoothiefamiljen med den nya smaken Aktiv. Nyheten är frisk och matig med ingredienser som kikärtor, palsternacka, mango, apelsin och passionsfrukt. Den ger en mättande effekt tack vare en hög mängd naturligt protein från både kikärta och palsternacka. Aktiv är perfekt för den som är på språng eller som en extra energiboost innan eller efter träningspasset.

Smoothies är väldigt omtyckt bland svenskarna och den nyttiga smoothien trendar just nu på mängder av juicebarer samt inom segmentet för mat och hälsa.

”Våra smoothies har en tydlig funktionell fördel och det gäller såklart även vår nya Aktiv. Vi ser därtill att hälsotrenden ökar och att den matiga smoothien har fått ett uppsving”, säger Ulrika Lång Gerdén, Nordic Brand Manager på Brämhults.

Aktiv ger en välbalanserad smak med en kombination av syra, sötma och den nötiga smaken från kikärtorna. Flera av ingredienserna har välkända hälsoegenskaper; kikärtor är en bra källa till protein, palsternacka innehåller bland annat kalium och kostfibrer, passionsfrukt bidrar med antioxidanter, mango och apelsin är rika på C-vitaminer.

Med lanseringen av Aktiv finns det nu fem smaker i Brämhults smoothiessortiment som sedan tidigare består av Immun, Kraft, Vitamin och Energi. Aktiv innehåller kikärtor, palsternacka, mango, apelsin och passionsfrukt.

 

Senaste nytt

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Läs vidare

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org