
Med 20 år bakom sig och en marknadsandel på cirka 22 procent är Gooh! en av de starkaste aktörerna inom portionsförpackad färdigmat i Sverige.
Gooh! firar 20 år som en etablerad aktör inom kyld färdigmat. Kategorin färska huvudmål i svensk dagligvaruhandel visar fortsatt stark tillväxt med en försäljningsökning på försäljningsökning på +10,8 procent hittills i år. Gooh! har under samma period haft en ännu starkare tillväxt, med en ökning på +16,3 procent. Med en marknadsandel på 22,4 procent inom portionsförpackad färdigmat befäster Gooh! sin position som marknadsledare.
–Gooh! har alltid haft konsumenten i fokus – från råvaruval till smakupplevelse. Den ökade efterfrågan på snabba och enkla måltidslösningar, i kombination med vårt fokus på kvalitet och smak, gör att vi bibehåller vår marknadsledande position. Att vi nu firar 20 år som marknadsledare visar att vår filosofi håller, säger Louise Lindholm, marknadschef för Gooh!.
Nära samarbete med kockarna på Operakällaren
– Sedan starten har ambitionen varit tydlig: att höja ribban för vad färdigmat kan och bör vara. Med smak, kvalitet och innovation som ledstjärnor har Gooh! vuxit från ett fåtal butiker i Stockholm till ett rikstäckande varumärke med stark konsumentlojalitet.
Gooh!s resa började för 20 år sedan med ett nära samarbete med kockarna på Operakällaren och står idag bakom åtta av de tio mest köpta portionsförpackade färdigrätterna i Sverige.



