Går från Moderaterna till Sveriges Bryggerier

PUBLICERAD: 10 mars 2025
UPPDATERAD: 10 mars
Den 5 maj tillträder Katja Werner tjänsten som ansvarig Public Affairs och kommunikation på Sveriges Bryggerier. Foto: Pressbild

Katja Werner har utsetts till ny ansvarig för Public Affairs och kommunikation på Sveriges Bryggerier. Hon kommer närmast från rollen som kanslichef hos Moderaterna i Region Stockholm.

Katja Werner har ett långvarigt engagemang inom Moderaterna, senast som kanslichef i Region Stockholm, där hon bland annat har drivit utvecklingen av politisk strategi och opinionsbildning. Dessförinnan har hon ansvarat för policy och samhällskontakter på Kry International och AbbVie.

– Det är med glädje som vi välkomnar Katja till oss på Sveriges Bryggerier. Med bred erfarenhet från både den politiska arenan och hårt reglerad kommersiell miljö samt ett stort ölintresse är Katja rätt person att driva vårt Public Affairs-arbete framåt, säger Anna-Karin Fondberg, vd för Sveriges Bryggerier.

Sveriges äldsta branschorganisation
Sveriges Bryggerier är Sveriges äldsta branschorganisation och har representerat den svenska bryggerinäringen sedan 1885.

– Det ska bli riktigt spännande att få jobba med bryggerinäringen. Ölkultur ligger mig varmt om hjärtat sedan lång tid tillbaka och jag ser fram emot att stifta närmare bekantskap med övriga kategorier som vatten, cider och läsk, säger Katja Werner.

Senaste nytt

Greenfood fortsätter att växa i Danmark

I år väntas Greenfood-koncernen öka sin försäljning i Danmark med 25,6 procent, jämfört med i fjol.
Large-Björn Johansson_2
Greenfood fortsätter att växa i Danmark

Svegro lanserar ekologisk "superört"

Svegro utökar sitt sortiment med ekologisk vattenkrasse som odlas på Färingsö året runt.
Svegro lanserar ekologisk vattenkrasse
Svegro lanserar ekologisk ”superört”

Lidl Sverige stöttar bevarandet av skeppet Vasa

Lidl Sverige inleder ett samarbete med Vasamuseet för att bevara ett av Sveriges viktiga kulturarv – skeppet Vasa.
VM_Lidl_foto_Lovisa Brämming-SMTM
Lidl Sverige stöttar bevarandet av skeppet Vasa

Quorns bästsäljare får nytt recept och ny design

Quorn lanserar sina bästsäljare, Bitar och Färs, utan artificiella ingredienser. Samtidigt får produkterna ny design och nya namn.
Quorn_Gruppbild_Mince_Pieces
Quorns bästsäljare får nytt recept och ny design

Läs vidare

Greenfood fortsätter att växa i Danmark

I år väntas Greenfood-koncernen öka sin försäljning i Danmark med 25,6 procent, jämfört med i fjol.
Large-Björn Johansson_2
Greenfood fortsätter att växa i Danmark

Lidl Sverige stöttar bevarandet av skeppet Vasa

Lidl Sverige inleder ett samarbete med Vasamuseet för att bevara ett av Sveriges viktiga kulturarv – skeppet Vasa.
VM_Lidl_foto_Lovisa Brämming-SMTM
Lidl Sverige stöttar bevarandet av skeppet Vasa

Lantmännen investerar i ny anläggning för växtförädling

Lantmännen satsar 100 miljoner kronor i en ny anläggning i Svalöv för att effektivisera och framtidssäkra växtförädlingen.
edh
Lantmännen investerar i ny anläggning för växtförädling

Ny teknik vässar kycklinguppfödning – men byråkrati bromsar

Svensk Fågel släpper Matfågelrapporten 2025 med temat ny teknik, som digitalisering, AI, sensorer och robotteknik .
ONE03717
Ny teknik vässar kycklinguppfödning – men byråkrati bromsar