
I en ny kampanj introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet. När de nya dryckerna Fun Drinks lanseras kan skojfriska gäster betala för drycken med ett skämt.
I samband med att Max Burgers lanserar den nya kategorin Fun Drinks introducerar burgarkedjan en ny betalmetod. I stället för kort, Swish eller kontanter kan gäster betala för en Fun Drink med allt från ordvitsar och fräckisar till Bellmanhistorier.
Den nya betallösningen fungerar genom en specialbyggd expresskassa med kamera. Där kan gäster spela in sig själva när de drar sina bästa skämt. Gästen får videoinspelningen skickad till sin telefon och kan sedan lösa in en gratis Fun Drink genom att visa upp inspelningen i den bemannade kassan.
Som en del av kampanjen uppmärksammar humorprofilen Lalash Bakri den nya betalningsmetoden i sina sociala kanaler. Under lanseringsdagen är hon också på plats för att tipsa gäster om roliga skämt som man kan dra för att köpa sig en Fun Drink.
Kommer i tre smaker
Fun Drinks är tre nya drycker som görs på en blandning av läsk, lemonad och smaksättning. Dryckerna kommer i smakerna Strawberry Breeze, Fizzy Apple och Bubble Blizz. De lanseras på samtliga Max-restauranger den 15 maj.
Gäster som vill betala med ett skämt kan göra det på Max Kungsgatan 4 i Stockholm, mellan den 15 och 23 maj.
– Alla är välkomna till Kungsgatan för att dra ett skämt. Jag har filat på ”Varför ville inte burgaren gå på BBQ-party? För den blev alltid ”grillad” av alla!”, säger Henric Byström, kommunikationschef på Max Burgers.