
Shabnam Bolger har utsetts till ny strategi- och affärsutvecklingschef och Johanna Eurén blir ny marknadschef på Willys. Båda rollerna kommer att ingå i Willys ledningsgrupp.
I samband med att Patrick Grabenbauer, tidigare marknadschef på Willys, utsågs till vd på City Gross i höstas togs beslut om att dela upp den tidigare marknadsavdelningen i två: en Strategi- och affärsutvecklingsavdelning, med ansvar för e-handel, kundprogram, strategi och digital utveckling, samt en Marknadsavdelning med ansvar för varumärke, marknad, kommunikation och hållbarhet.
Säkrar kontinuitet
Nu är rekryteringen av chefer till respektive avdelning avslutad och Shabnam Bolger, tidigare e-handelschef på Willys, har utsetts till ny strategi- och affärsutvecklingschef och Johanna Eurén, tidigare kommunikationschef på Willys, har utsetts till ny chef för marknadsavdelningen.
– Willys har högt ställda målsättningar för att fortsätta växa och ta marknadsandelar under kommande år. Rekryteringen av Shabnam och Johanna säkrar kontinuitet och med sina långa och breda erfarenheter inom bland annat digital utveckling, e-handel, kommunikation och varumärke blir de viktiga bidrag till att säkra fokus, skärpa och hög utvecklingstakt, säger Nicholas Pettersson, vd på Willys.
Den nya organisationen gäller från 1 mars.