Foodora tror på nytt pizzarekord på nyårsdagen

PUBLICERAD: 30 december 2024
UPPDATERAD: 9 januari
1 jan 2024 såldes 6 pizzor i sekunden via foodoras handelsplattform. Foto: Pressbild

Under nyårsdagen, som den största dagen för matleveranser, räknar foodora med att slå sitt försäljningsrekord från 1 januari 2024. Då såldes 6 pizzor i sekunden via foodoras handelsplattform. Prognosen för nyårsdagen 2025 är 8 pizzor i sekunden.

Nyårsdagen är känd för att vara den mest intensiva dagen för pizzaleveranser. Efter förra årets framgångar, då foodora slog sitt försäljningsrekord, tyder årets prognoser på en ännu högre efterfrågan.

– Vi är glada över att vara en del av svenskarnas nyårstradition och att kunna leverera matglädje på nyårsdagen, som har blivit årets stora foodoradag. Våra restaurangpartners och leveranspartners är redo att möta efterfrågan och säkerställa att våra kunder får sina favoritpizzor snabbt och smidigt, säger Joakim Slettengren, interim vd foodora.

För att möta den förväntade rusningen har foodora förstärkt sina resurser och samarbetat nära sina restaurangpartners.

Senaste nytt

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Läs vidare

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Klassisk ost har blivit en global succé

Keso har fått ett nytt uppsving på marknaden, drivet av sociala medier och nya konsumtionsmönster.
pexels-shkrabaanthony-4397312