Bara månader efter att Picadeli firade 250 salladsbarer i Tyskland har antalet vuxit till 300. Därmed fortsätter Picadeli att stärka sin position som en ledande aktör på en av Europas viktigaste marknader.
Picadeli har nu etablerat sig i de flesta städer i Tyskland.
– Att växa från 250 till 300 salladsbarer på så kort tid visar inte bara styrkan i vår affärsmodell utan också hur väl vi möter konsumenternas behov av hälsosam och hållbar mat, säger David von Laskowski, vd och koncernchef för Picadeli och Greenfood Group.
– Vår teknik är en nyckel till vår framgång och avgörande för vår snabba expansion. Genom att placera våra digitaliserade salladsbarer i livsmedelsbutiker drar vi nytta av deras befintliga kundströmmar, vilket eliminerar vårt behov av investeringar i nya lokaler. Det gör att vi kan skala upp effektivt och samtidigt leverera ett matkoncept av högsta kvalitet till både konsumenter och butikspartners.
Reducerar arbetsbördan
Picadelis teknik uppges avsevärt reducera personalens arbetsbörda. Medan traditionella salladsbarer ofta kräver 50-60 timmars arbete i veckan, sänker Picadelis digitaliserade processer och automatiserade beställningssystem tiden till cirka 15 timmar. Dessutom möjliggör företagets AI-baserade system en djupgående analys av konsumtionsmönster, vilket både minskar matsvinn och optimerar utbudet för att möta lokala preferenser.