Löfbergs siktar på fortsatt internationell tillväxt

PUBLICERAD: 5 december 2024
UPPDATERAD: 5 december
– Att få bygga upp ett team som bidrar till fortsatt internationell tillväxt är ett drömuppdrag, säger Trina Törnqvist om sin nya roll på Löfbergs. Foto: Pressbild

Löfbergs rekryterar Trina Törnqvist till den nyinrättade rollen som Chief International Business Officer. Hon har över 20 års erfarenhet av internationella affärer inom kaffeindustrin och kommer att leda ett team med uppdrag att utveckla internationella kontrakt och etablera verksamhet på nya marknader.

Kafferosteriet Löfbergs har haft en positiv utveckling de senaste åren. För att bygga vidare på detta har företaget rekryterat Trina Törnqvist till den nyinrättade rollen Chief International Business Officer.

– Vi har stor potential att växa ytterligare genom att sikta på större internationella kontrakt och etablera oss på nya marknader. Jag är glad att kunna välkomna Trina Törnqvist, som har stor erfarenhet på detta område, att leda vårt arbete, säger Anders Fredriksson, vd på Löfbergs.

Sedan 2004 har Trina Törnqvist haft flera ledande positioner inom kaffeindustrin med fokus på internationalisering. Senast var hon Head of International Business Development och Export Manager på Meira/Segafredo. Dessförinnan ansvarade hon för internationell affärsutveckling på Paulig.

Ett drömuppdrag”
– Jag har följt Löfbergs på avstånd genom åren, och det är ett drömuppdrag att få ansluta till företaget och bygga upp ett team som bidrar till fortsatt internationell tillväxt. Löfbergs är ett värderingsdrivet företag och en pionjär inom hållbarhet med ett starkt erbjudande både när det gäller produkter och tjänster. Det ger oss goda möjligheter att stärka varumärket och nå ännu fler kunder och konsumenter, säger Trina Törnqvist, som börjar sin nya roll den 13 januari 2025.

Löfbergs grundades 1906 i Karlstad och är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget började exportera kaffe 1993 och säljer idag varannan kopp kaffe utanför Sverige. Löfbergs har egna bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen och Storbritannien.

Läs vidare

Ökat fokus på Nyckelhålsmärkta produkter

Livsmedelsverket och livsmedelsbranschen gör en gemensam satsning på att lyfta fram Nyckelhålsmärkningen under januari.
Skärmavbild 2025-01-17 kl. 11.03.18

Kampanj ska öka konsumtionen av svenska ägg

Svenska Ägg inleder en flerårig marknadssatsning. Visionen är att alla som bor i Sverige ska äta minst ett ägg om dagen – och det ska vara svenskt.
Marie L Hogstadius

De kan vinna årets Sjömatspris

Skillingefisk-Impex, Guldhaven Pelagiska och Musselfabriken är finalister till Sjömatspriset 2025 som delas ut under Nordic Seafood Summit.
Nominerade_sjomatspriset

Coop ansluter till Lantmännens odlingsprogram

Coop ansluter Coop Havregryn till Klimat & Natur – Lantmännens odlingsprogram för Framtidens Jordbruk.
coop

Senaste nytt

Ökat fokus på Nyckelhålsmärkta produkter

Livsmedelsverket och livsmedelsbranschen gör en gemensam satsning på att lyfta fram Nyckelhålsmärkningen under januari.
Skärmavbild 2025-01-17 kl. 11.03.18

Ny kärlekskollektion från Lakrids By Bülow

Det danska gourmetlakritsföretaget Lakrids By Bülow lanserar LOVE-kollektion med fyra av sina mest populära smaker.
eyJwYXRoIjoibGFrcmlkcy1ieS1idWVsb3dcL2ZpbGVcL21NVkJUZFJpZzFycjFLYVpmMlNULmpwZyJ9_lakrids-by-buelow_jONL2iErCw546WiEQssXZFoNENODYn7EO2fkPewE8Fc

Kampanj ska öka konsumtionen av svenska ägg

Svenska Ägg inleder en flerårig marknadssatsning. Visionen är att alla som bor i Sverige ska äta minst ett ägg om dagen – och det ska vara svenskt.
Marie L Hogstadius

De kan vinna årets Sjömatspris

Skillingefisk-Impex, Guldhaven Pelagiska och Musselfabriken är finalister till Sjömatspriset 2025 som delas ut under Nordic Seafood Summit.
Nominerade_sjomatspriset