Löfbergs siktar på fortsatt internationell tillväxt

PUBLICERAD: 5 december 2024
UPPDATERAD: 5 december
– Att få bygga upp ett team som bidrar till fortsatt internationell tillväxt är ett drömuppdrag, säger Trina Törnqvist om sin nya roll på Löfbergs. Foto: Pressbild

Löfbergs rekryterar Trina Törnqvist till den nyinrättade rollen som Chief International Business Officer. Hon har över 20 års erfarenhet av internationella affärer inom kaffeindustrin och kommer att leda ett team med uppdrag att utveckla internationella kontrakt och etablera verksamhet på nya marknader.

Kafferosteriet Löfbergs har haft en positiv utveckling de senaste åren. För att bygga vidare på detta har företaget rekryterat Trina Törnqvist till den nyinrättade rollen Chief International Business Officer.

– Vi har stor potential att växa ytterligare genom att sikta på större internationella kontrakt och etablera oss på nya marknader. Jag är glad att kunna välkomna Trina Törnqvist, som har stor erfarenhet på detta område, att leda vårt arbete, säger Anders Fredriksson, vd på Löfbergs.

Sedan 2004 har Trina Törnqvist haft flera ledande positioner inom kaffeindustrin med fokus på internationalisering. Senast var hon Head of International Business Development och Export Manager på Meira/Segafredo. Dessförinnan ansvarade hon för internationell affärsutveckling på Paulig.

Ett drömuppdrag”
– Jag har följt Löfbergs på avstånd genom åren, och det är ett drömuppdrag att få ansluta till företaget och bygga upp ett team som bidrar till fortsatt internationell tillväxt. Löfbergs är ett värderingsdrivet företag och en pionjär inom hållbarhet med ett starkt erbjudande både när det gäller produkter och tjänster. Det ger oss goda möjligheter att stärka varumärket och nå ännu fler kunder och konsumenter, säger Trina Törnqvist, som börjar sin nya roll den 13 januari 2025.

Löfbergs grundades 1906 i Karlstad och är ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget började exportera kaffe 1993 och säljer idag varannan kopp kaffe utanför Sverige. Löfbergs har egna bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen och Storbritannien.

Senaste nytt

Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Citron, hallon och nötigt – Smakrapporten 2025 avslöjar tydliga skiften i svenskarnas smakpreferenser.
Pressbild_citron
Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

Axfood har inlett ett samarbete med Dyslexiförbundet för att öka kunskapen om läs- och skrivsvårigheter.
dyslexi
Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

CandyKing presenterar sju nya lösgodisbitar i årets sommarsortiment.
e2d0d3ef-b49c-48cd-8200-8ab0df21ae52-w_960
CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

Ett misstag som man inte lade på locket om

Orkla Foods passade på att haka på de finska tongångarna i samband med gruppen KAJs deltagande på Eurovision Song Contest. Eller egentligen passade man inte på, det handlar om ett misstag som man valde att inte lägga locket på om.
orkla
Ett misstag som man inte lade på locket om

Läs vidare

Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Citron, hallon och nötigt – Smakrapporten 2025 avslöjar tydliga skiften i svenskarnas smakpreferenser.
Pressbild_citron
Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

Axfood har inlett ett samarbete med Dyslexiförbundet för att öka kunskapen om läs- och skrivsvårigheter.
dyslexi
Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

Handeln tar gemensam ställning för Ukraina

Svensk Handel presenterar det gemensamma initiativet ”Handelslandet Sverige tillsammans för Ukraina”.
ae23b316f250d592_org
Handeln tar gemensam ställning för Ukraina

Ny partner i FullkornsFrämjandet

Pågen är ny partner i FullkornsFrämjandet, som vill öka kunskapen om och göra det enkelt för fler att äta fullkorn.
Hemma_Grahamsbrod (1)
Ny partner i FullkornsFrämjandet