Ridderheims lanserar färdigskivad chark och byter design

PUBLICERAD: 13 september 2024
UPPDATERAD: 13 september

Ridderheims stärker sin position inom plockmat med siktet inställt på en social food-destination i butik. Nu lanseras nio konsumentförpackade produkter med tunt skivad italiensk chark från Negroni.

Ridderheims mål är att livsmedelsbutiker inom en snar framtid ska ha en social food-destination, där kunderna kan hitta plockmat av olika slag.

Som ett steg mot målet lanserar Ridderheims nio konsumentförpackade produkter med tunt skivad italiensk chark, tillverkad av Negroni. Det är samma charkprodukter som sedan tidigare erbjuds i butikernas delidiskar.

Sortimentet omfattar klassiker som Prosciutto Crudo, Coppa och Magnifico samt två nya Antipastibrickor med nyheter, som negronettosalami och Fiocco.

– Ridderheims har nu ett bra sortiment som spänner över chark, inläggningar och flerfacksbrickor. Vi står redo att driva en social food-destination i butik tillsammans med kompletterande leverantörer för att konsument ska kunna hitta alla sina plockmatsfavoriter på ett och samma ställe – på samma sätt som tacohyllan fungerar idag, säger Karolina Szczepanska, Brand Manager på Ridderheims.

Ny design
Under hösten börjar även Ridderheims nya produktdesign att rulla ut i butik. Först ut är inläggningar och färdiga plockbrickor, därefter följer ölkorven. Designbytet är ett steg i Ridderheims arbete med att ta ett helhetsgrepp kring segmentet social food.

– Den nya designen är lekfull och inspirerande med tydlig färgkodning som håller ihop vårt sortiment. Samtidigt gör designen det enklare och tydligare för konsument att välja när de står i butik och söker inspiration och produkter för nya smakupplevelser, säger Karolina Szczepanska.

Läs vidare

Dafgårds lanserar sin första hybridköttbulle

Dafgårds första 50/50-köttbulle – "Fridas köttbullar" – innehåller hälften grönsaker och hälften nötkött.
hälta test 2

Coop släpper växtbaserat substitut till tonfisk

Coop lanserar två växtbaserade nyheter av sojaprotein som alternativ till tonfisk.
RIKSMÖTETS ÖPPNANDE 2018

Skånemejerier lanserar ny proteindryck av svensk mjölk

Skånemejerier lanserar en proteinberikad drickyoghurt gjord på svensk mjölk – Lindahls PRO+.
Unknown

Nytt växtbaserat ostalternativ från Oddlygood

Oddlygood Cheezington Oh Protein är ett nytt växtbaserat alternativ till ost.
Pokébowl_2

Senaste nytt

Lantägg och Kung Markatta är årets Eko-septemberföretag

Kung Markatta och Lantägg har engagerat sig extra mycket under årets Eko-september. För sitt engagemang får de utmärkelsen "Årets Eko-septemberföretag".
b009b36a-2700-47b0-9a9f-91d186c057a2

Rapport: Politiska styrmedel krävs för att minska matsvinnet

Det krävs hårdare tag om Norden ska lyckas halvera matsvinnet innan 2030. Det visar en ny rapport.
Livsmedelsverket - Matsvinn brod2_nyhet

Klimatknuffen ska hjälpa Icas kunder att välja mer hållbart

Ica testar AI-tjänsten Klimatknuffen som ska tipsa e-handelskunderna om varor med lägre klimatavtryck.
sofie

EU-kampanj ska öka Irlands export av ekologiskt lammkött

Sverige är en av nyckelmarknaderna för Irlands EU-finansierade exportsatsning på ekologiskt lammkött.
On the organic sheep farm of Ross and Amy Jackson at Gurteen, Co. Tipperary.