Ridderheims stärker sin position inom plockmat med siktet inställt på en social food-destination i butik. Nu lanseras nio konsumentförpackade produkter med tunt skivad italiensk chark från Negroni.
Ridderheims mål är att livsmedelsbutiker inom en snar framtid ska ha en social food-destination, där kunderna kan hitta plockmat av olika slag.
Som ett steg mot målet lanserar Ridderheims nio konsumentförpackade produkter med tunt skivad italiensk chark, tillverkad av Negroni. Det är samma charkprodukter som sedan tidigare erbjuds i butikernas delidiskar.
Sortimentet omfattar klassiker som Prosciutto Crudo, Coppa och Magnifico samt två nya Antipastibrickor med nyheter, som negronettosalami och Fiocco.
– Ridderheims har nu ett bra sortiment som spänner över chark, inläggningar och flerfacksbrickor. Vi står redo att driva en social food-destination i butik tillsammans med kompletterande leverantörer för att konsument ska kunna hitta alla sina plockmatsfavoriter på ett och samma ställe – på samma sätt som tacohyllan fungerar idag, säger Karolina Szczepanska, Brand Manager på Ridderheims.
Ny design
Under hösten börjar även Ridderheims nya produktdesign att rulla ut i butik. Först ut är inläggningar och färdiga plockbrickor, därefter följer ölkorven. Designbytet är ett steg i Ridderheims arbete med att ta ett helhetsgrepp kring segmentet social food.
– Den nya designen är lekfull och inspirerande med tydlig färgkodning som håller ihop vårt sortiment. Samtidigt gör designen det enklare och tydligare för konsument att välja när de står i butik och söker inspiration och produkter för nya smakupplevelser, säger Karolina Szczepanska.