Ridderheims lanserar färdigskivad chark och byter design

PUBLICERAD: 13 september 2024
UPPDATERAD: 13 september

Ridderheims stärker sin position inom plockmat med siktet inställt på en social food-destination i butik. Nu lanseras nio konsumentförpackade produkter med tunt skivad italiensk chark från Negroni.

Ridderheims mål är att livsmedelsbutiker inom en snar framtid ska ha en social food-destination, där kunderna kan hitta plockmat av olika slag.

Som ett steg mot målet lanserar Ridderheims nio konsumentförpackade produkter med tunt skivad italiensk chark, tillverkad av Negroni. Det är samma charkprodukter som sedan tidigare erbjuds i butikernas delidiskar.

Sortimentet omfattar klassiker som Prosciutto Crudo, Coppa och Magnifico samt två nya Antipastibrickor med nyheter, som negronettosalami och Fiocco.

– Ridderheims har nu ett bra sortiment som spänner över chark, inläggningar och flerfacksbrickor. Vi står redo att driva en social food-destination i butik tillsammans med kompletterande leverantörer för att konsument ska kunna hitta alla sina plockmatsfavoriter på ett och samma ställe – på samma sätt som tacohyllan fungerar idag, säger Karolina Szczepanska, Brand Manager på Ridderheims.

Ny design
Under hösten börjar även Ridderheims nya produktdesign att rulla ut i butik. Först ut är inläggningar och färdiga plockbrickor, därefter följer ölkorven. Designbytet är ett steg i Ridderheims arbete med att ta ett helhetsgrepp kring segmentet social food.

– Den nya designen är lekfull och inspirerande med tydlig färgkodning som håller ihop vårt sortiment. Samtidigt gör designen det enklare och tydligare för konsument att välja när de står i butik och söker inspiration och produkter för nya smakupplevelser, säger Karolina Szczepanska.

Läs vidare

GB:s glassnyheter: Klassiker med ny twist

GB:s säsongsnyheter innehåller bl a nya varianter av Magnum och Daimstrut samt en återlansering av klassikern Cornetto.
GB_Daim_Strawberry_825ml_v1

Lithells lanserar ätfärdig Kycklingfärs med linser

Lithells ätfärdiga Kycklingfärs med linser består av 50 procent kycklingfärs och 25 procent gröna linser.
Lithells_OOH_T1_04_57322_5050Färsbiffar_m_Rotsaksrattatouille_PrivatSektor

CandyKing presenterar vårens nyheter

CandyKings lanserar nio nya godisbitar, tre av dem kan bara plockas hos CandyKing
Pressbild1_Liggande

Tre nya premiumjuicer från God Morgon

God Morgon lanserar tre nya premiumjuicer under konceptet ”Vår finaste pressning.
master_Juice_3

Senaste nytt

Framtidens livsmedelssystem stöttas med 10 miljoner

Lantmännens Forskningsstiftelse stöttar framtidens livsmedelssystem med 10 miljoner kronor.
annelie

GB:s glassnyheter: Klassiker med ny twist

GB:s säsongsnyheter innehåller bl a nya varianter av Magnum och Daimstrut samt en återlansering av klassikern Cornetto.
GB_Daim_Strawberry_825ml_v1

Norrmejerier lanserar produkter i hela Sverige

Norrmejerier gör flera av sina produkter tillgängliga i hela Sverige, till en början blir det ett utvalt sortiment av fil, yoghurt och ost.
NM_Rikslansering_2-serie_mockup

Lithells lanserar ätfärdig Kycklingfärs med linser

Lithells ätfärdiga Kycklingfärs med linser består av 50 procent kycklingfärs och 25 procent gröna linser.
Lithells_OOH_T1_04_57322_5050Färsbiffar_m_Rotsaksrattatouille_PrivatSektor