Ridderheims lanserar färdigskivad chark och byter design

PUBLICERAD: 13 september 2024
UPPDATERAD: 13 september

Ridderheims stärker sin position inom plockmat med siktet inställt på en social food-destination i butik. Nu lanseras nio konsumentförpackade produkter med tunt skivad italiensk chark från Negroni.

Ridderheims mål är att livsmedelsbutiker inom en snar framtid ska ha en social food-destination, där kunderna kan hitta plockmat av olika slag.

Som ett steg mot målet lanserar Ridderheims nio konsumentförpackade produkter med tunt skivad italiensk chark, tillverkad av Negroni. Det är samma charkprodukter som sedan tidigare erbjuds i butikernas delidiskar.

Sortimentet omfattar klassiker som Prosciutto Crudo, Coppa och Magnifico samt två nya Antipastibrickor med nyheter, som negronettosalami och Fiocco.

– Ridderheims har nu ett bra sortiment som spänner över chark, inläggningar och flerfacksbrickor. Vi står redo att driva en social food-destination i butik tillsammans med kompletterande leverantörer för att konsument ska kunna hitta alla sina plockmatsfavoriter på ett och samma ställe – på samma sätt som tacohyllan fungerar idag, säger Karolina Szczepanska, Brand Manager på Ridderheims.

Ny design
Under hösten börjar även Ridderheims nya produktdesign att rulla ut i butik. Först ut är inläggningar och färdiga plockbrickor, därefter följer ölkorven. Designbytet är ett steg i Ridderheims arbete med att ta ett helhetsgrepp kring segmentet social food.

– Den nya designen är lekfull och inspirerande med tydlig färgkodning som håller ihop vårt sortiment. Samtidigt gör designen det enklare och tydligare för konsument att välja när de står i butik och söker inspiration och produkter för nya smakupplevelser, säger Karolina Szczepanska.

Senaste nytt

Vegobarometern: Hybridprodukter på frammarsch

Andelen vegetarianer, veganer och flexitarianer har minskat, inte minst bland unga, samtidigt ökar intresset för hybridprodukter.
hybrid
Vegobarometern: Hybridprodukter på frammarsch

Estrella firar midsommar med snacksvisor

Estrella vill höja midsommarstämningen genom att lansera ett vishäfte med festliga snacksvisor – att sjunga till chipsskålen.
Estrella_Snacksvisor_Pressbild_1920x1080
Estrella firar midsommar med snacksvisor

Paulig investerar i hållbar saffransproduktion

Svenska BlueRedGold tar in 31 miljoner i en investeringsrunda för att utveckla ett skalbart inomhussystem för åretruntodling av saffran.
saffran2hoÌ_g fotograf Markus Engstrand
Paulig investerar i hållbar saffransproduktion

Stor kontrollinsats mot försäljning av jordgubbar

Över 35 ton jordgubbar har kontrollerats, bland annat för att säkerställa att ursprungsmärkningen stämmer och att företagen är registrerade.
gubbar
Stor kontrollinsats mot försäljning av jordgubbar

Läs vidare

Potatisen tar steget in i cafévärlden

DUG Foodtech lanserar världens första osötade potatisdryck för kaffe, DUG Unsweetened Barista.
DUG Collection
Potatisen tar steget in i cafévärlden

Världens första chokladfria "chokladcheesecake"

Urban Deli lanserar chokladcheesecake utan choklad, gjord på drav från ölbryggning.
Fakecake_Banner bock 1_4
Världens första chokladfria ”chokladcheesecake”

Barillas premiumpasta Al Bronzo i ny kostym

Barillas bronsvalsade premiumpasta, Al Bronzo, kommer i en ny, större förpackning med en lätt texturerad yta.
Al Bronzo Header Final.001
Barillas premiumpasta Al Bronzo i ny kostym

Willys lanserar svinnsmart grillnyhet

Willys lanserar Grill på Spill, grillbriketter gjorda av restprodukter från hasselnötsproduktion.
ac4ac925d653ca3f_org
Willys lanserar svinnsmart grillnyhet