Picklad gurka och ketchup är två smaker som går hem hos svenskarna. Nu kombineras de två smakerna i Heinz nya tomatketchup med smak av picklad gurka.
En ny undersökning, gjord på uppdrag av Heinz, visar att 55 procent av de tillfrågade äter picklad gurka eller andra inlagda grönsaker minst en gång i veckan.
– I Sverige har människor ätit inläggningar i hundratals år och vår grundare Henry Heinz var känd som ”the Pickle King” redan år 1893 – så vi har vår egen historia med inläggningar. Med den här unika ketchupen vill vi hylla Sveriges kärlek till både picklad gurka och Heinz tomatketchup, säger Sofie Zeffer, Senior Brand Manager på Heinz Nordics.
Heinz tomatketchup med picklad gurka är en slät ketchup i 400 ml-flaska, som förutom av picklad gurka även har fått smaksättning av lite dill.
Undersökningen utfördes av InsightMe för Heinz Nordics med 1 000 tillfrågade personer i åldrarna 18-64 år i Sverige i maj 2024.