For Real! Foods uppdaterar receptet och får ny delägare

PUBLICERAD: 7 juni 2024
UPPDATERAD: 7 juni
Lina Nertby Aurell och Mia Clase, Food Pharmacy, som blir delägare i For Real! Foods. Foto: Pressbild

Food Pharmacy går in som delägare i For Real! Foods, som producerar fryspizzor med brödfri botten. Nu får deras vitkålsbaserade pizzabotten nytt recept och blir rullbar.

I Skärhamn på Tjörn driver Daniel och Kristin Nowak företaget For Real! Foods med visionen att göra hälsosam snabbmat tillgänglig för alla. Deras vitkålsbaserade, brödfria pizzabottnar och färdigtoppade fryspizzor utsågs förra året till Årets Bästa Snabbmat av tidningen MåBra utifrån smak, hälsa och hållbarhet.

Nu går hälsovarumärket Food Pharmacy in som delägare i For Real! Foods.

Vi har valt att gå in som delägare av flera skäl, pizzorna är inte bara en smakupplevelse, utan en möjlighet för alla matälskare att njuta av pizza när som helst. For Real! Foods och Food Pharmacy är en perfekt match och tillsammans underlättar vi för människor att göra medvetna val som är hållbara för såväl hälsan som för miljön, säger Mia Clase, Food Pharmacy.

Nu uppdateras For Real! Foods pizzabottnar med ett nytt recept – The Super Crust, som är helt växtbaserad, allergenfri och rullbar.

 Vår pizza är mer än bara ett smakrikt tillskott till vardagsmenyn, den representerar en hållbar trend och kan ätas av alla – glutenkänsliga, diabetiker, näringsjägare, träningsentusiaster och de som söker enkelhet i det goda. Vår ambition med The Super Crust är att göra det möjligt för fler att njuta av pizzan nu när botten är allergenfri och växtbaserad. Våra produkter är alltid gjorda med stor omsorg på naturliga råvaror, berättar Daniel Nowak.

For Real! Foods produkter lanseras nu även i Finland via ett samarbete med kedjan Kesko och grossisten Kespro.

Senaste nytt

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Klassisk ost har blivit en global succé

Keso har fått ett nytt uppsving på marknaden, drivet av sociala medier och nya konsumtionsmönster.
pexels-shkrabaanthony-4397312

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Läs vidare

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm

Ärtbaserad 2-i-1-produkt för matlagning och vispning

Sproud 2-i-1 Cooking/Whipping är en ny växtbaserad matlagnings- och vispprodukt för både söta och salta rätter.
952b2f9454e770fa_org

Skakad sallad nu på Pressbyrån

Picadeli introducerar tre varianter av den virala succén "shake salad", exklusivt framtagna för Pressbyrån.
3500x2300_shakesallader2