Årets SommarGlassbåt har smak av trädgårdsfest

PUBLICERAD: 24 april 2024
UPPDATERAD: 24 april
Årets SommarGlassbåt har hämtat inspiration från en svensk somrig trädgårdsfest. Foto: Pressbild

SIA Glass släpper årets SommarGlassbåt med smak av rabarber och kardemumma, doppad i kola. Inspirationen är hämtad från en svensk somrig trädgårdsfest.

De två tidigare årens SommarGlassbåtar följs i år upp med smaken Rabarber & Kardemumma doppad i kola. Smakmässigt handlar det om frisk och syrlig rabarber som möter kardemummans kryddighet inbäddad i gräddglass och med ett överdrag av kola.

– Förra året slog vi nytt rekord i antal sålda Glassbåtar – över 21 miljoner. Glassbåten har blivit en svensk klassiker. Vi tror också att vårt sätt att varsamt förnya Glassbåten har varit lyckosamt. Det är vår signaturprodukt som vi gjort sedan 1960-talet, och vi har låtit den utvecklas med noggrannhet i val av smak, utseende och råvaror, säger Dan Bengtsson, Marknadschef på SIA Glass

För tredje året i rad släpps också en Glassbåtskollektion, där årets nyheter är en tjocktröja och en scarf. Flera klassiker från föregående års kollektioner gör comeback, bland annat tofflorna, badrocken och kepsen.

Till sommarens Glassbåtskollektion tillkommer även en tävling med en trädgårdsfest i potten.  Festen hålls i vinnarens trädgård, där Lucianoz bjuder på sång och SIA Glass på glass.

Senaste nytt

Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Citron, hallon och nötigt – Smakrapporten 2025 avslöjar tydliga skiften i svenskarnas smakpreferenser.
Pressbild_citron
Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

Axfood har inlett ett samarbete med Dyslexiförbundet för att öka kunskapen om läs- och skrivsvårigheter.
dyslexi
Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

CandyKing presenterar sju nya lösgodisbitar i årets sommarsortiment.
e2d0d3ef-b49c-48cd-8200-8ab0df21ae52-w_960
CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

Ett misstag som man inte lade på locket om

Orkla Foods passade på att haka på de finska tongångarna i samband med gruppen KAJs deltagande på Eurovision Song Contest. Eller egentligen passade man inte på, det handlar om ett misstag som man valde att inte lägga locket på om.
orkla
Ett misstag som man inte lade på locket om

Läs vidare

CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

CandyKing presenterar sju nya lösgodisbitar i årets sommarsortiment.
e2d0d3ef-b49c-48cd-8200-8ab0df21ae52-w_960
CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]
Alkoholfria cocktails en växande trend

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta
Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum

Ära presenteras som en helt ny typ av hårdost med hög smakintensitet och toner av knäckig kola och umami.
Allerum_Ära-SE_prm
Ära – en ny osttyp från Skånemejerier och Allerum