
SIA Glass släpper årets SommarGlassbåt med smak av rabarber och kardemumma, doppad i kola. Inspirationen är hämtad från en svensk somrig trädgårdsfest.
De två tidigare årens SommarGlassbåtar följs i år upp med smaken Rabarber & Kardemumma doppad i kola. Smakmässigt handlar det om frisk och syrlig rabarber som möter kardemummans kryddighet inbäddad i gräddglass och med ett överdrag av kola.
– Förra året slog vi nytt rekord i antal sålda Glassbåtar – över 21 miljoner. Glassbåten har blivit en svensk klassiker. Vi tror också att vårt sätt att varsamt förnya Glassbåten har varit lyckosamt. Det är vår signaturprodukt som vi gjort sedan 1960-talet, och vi har låtit den utvecklas med noggrannhet i val av smak, utseende och råvaror, säger Dan Bengtsson, Marknadschef på SIA Glass
För tredje året i rad släpps också en Glassbåtskollektion, där årets nyheter är en tjocktröja och en scarf. Flera klassiker från föregående års kollektioner gör comeback, bland annat tofflorna, badrocken och kepsen.
Till sommarens Glassbåtskollektion tillkommer även en tävling med en trädgårdsfest i potten. Festen hålls i vinnarens trädgård, där Lucianoz bjuder på sång och SIA Glass på glass.