Kiviks Musteri lanserar bubblande klassiker i burk

PUBLICERAD: 9 april 2024
UPPDATERAD: 9 april
Fruktdryck med kolsyra i två smaker från Kiviks Musteri. Foto: Pressbild

Päron och Smultron Fruktdryck, som idag säljs i 1,5-litersförpackningar, lanseras nu i en uppdaterad version – i burk och med tillsatt kolsyra.

Kiviks Musteri blev tidigare i år delägare i burkleverantören CanMan i Göteborg som också arbetar med tappning. I och med detta har företaget nu fått nya möjligheter att möta konsumenternas efterfrågan på drycker i burk.

Nu kommer klassikerna Päron och Smultron Fruktdryck i en ny version med tillsatt kolsyra – dessutom i burk som är ett mer praktiskt alternativ att dricka ur för den som är på språng.

– Det känns roligt att kunna uppdatera och modernisera våra klassiska favoriter. Vi har förnyat den redan så populära smakupplevelsen genom att ha tillsatt kolsyra, vilket ger en frisk och härligt bubblig smak som passar för hela familjen. Sen har vi dessutom paketerat detta i det trendande förpackningsformatet burk som är perfekt för den som är på språng, säger Jessika Karlsson, produktchef på Kiviks Musteri.

Dryckerna är tillverkade och fyllda i Sverige och lanseras i burkar om 25 cl, som kommer att säljas på bland annat caféer och restauranger samt i upplevelseparker, trafik- och servicebutiker.

Senaste nytt

Årets Livsmedelsexportör 2025: ”Vinnarskalle”

Godistillverkaren BUBS belönades med priset Årets Livsmedelsexportör 2025, som delades ut på Livsmedelsföretagens branschträff Matdagen.
_DSC8251-2

Självplock är hetare än någonsin

Självplock och hyperpersonifiering är några av de starkaste mattrenderna just nu, enligt rapporten Greenfood Insights #4.
Skärmavbild 2025-04-23 kl. 09.22.11

DelMat AB har en ny ägare

Färdigmatsföretaget DelMat AB i Hällefors har förvärvats av Sid Roject AB, som ägs av Peter Johansson.
Peter_Johansson_V2A2059

Ny ordförande för Kooperativa Förbundet

Kerstin Wallentin valdes till ny ordförande för KF vid årsstämman 23 april. Hon efterträder Lars Ericsson.
coop (kopia)

Läs vidare

Årets sommarglassbåt: En svalkande sommarbris

SIA Glass lanserar Årets Sommarglassbåt och en helt ny Glassbåtskollektion för en dag på stranden.
Pressmeddelande.sommarkampanj

Arvid Nordquist hyllar biologisk mångfald

Arvid Nordquists Sommarkaffe 2025 är en hyllning till Rainforest Alliances arbete för hållbar odling och biologisk mångfald.
ARVI_005_Sommarkaffe_700x350px

Pippis klippta spaghetti från Kungsörnen

I samband med Pippi Långstrumps 80-årsdag lanserar Kungsörnen Pippi Klippt spaghetti med kortare koktid.
spagetti

Carlsberg Sverige lanserar elektrisk öl

Carlsberg Sverige lyfter fram den utökade satsningen på elektrifierade transporter med lanseringen av en "elektrisk" öl.
03_PhoneCan_16x9_LinkedIn