Katarina Tell blir ny koncernchef och vd på Cloetta

PUBLICERAD: 4 april 2024
UPPDATERAD: 5 april
Katarina Tell är vd på Cloetta Sverige sedan 2018. Foto: Pressbild

Cloetta Sveriges vd Katarina Tell har utsetts till ny koncernchef och vd på Cloetta. Hon efterträder Henri de Sauvage Nolting som kommer att kvarstå i rollen fram till den 1 september 2024.

2018 började Katarina Tell som vd på Cloetta Sverige och medlem i ledningsgruppen. Hon har tidigare haft ledande internationella och exekutiva befattningar inom Kraft Heinz och Findus med fokus på strategi och affärsutveckling. Katarina Tell har en magisterexamen i kostvetenskap från Umeå universitet och har även studerat företagsekonomi vid Lunds universitet.

– Jag är glad att vi, efter en noggrann och konkurrensutsatt urvalsprocess, har kunnat utse en enastående intern kandidat att leda Cloetta. Katarina har under sin tid på Cloetta levererat starka resultat och har dessutom en omfattande expertis inom våra nyckelmarknader och kunder. Vi är övertygade om att hon kommer att vara en utmärkt koncernchef och VD med kapacitet att vidareutveckla Cloettasäger Mikael Norman, styrelseordförande.

Katarina Tell tillträder sin nya roll senast den 1 september 2024. Rekryteringen av en ny vd för Cloetta Sverige kommer, enligt företaget, att inledas inom kort.

Senaste nytt

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Klassisk ost har blivit en global succé

Keso har fått ett nytt uppsving på marknaden, drivet av sociala medier och nya konsumtionsmönster.
pexels-shkrabaanthony-4397312

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Heta och fruktiga nyheter från Cloetta

Cloetta lanserar två nyheter i begränsad upplaga samt nya tolkningar av Malacos klassiker.
cloetta

Läs vidare

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Klassisk ost har blivit en global succé

Keso har fått ett nytt uppsving på marknaden, drivet av sociala medier och nya konsumtionsmönster.
pexels-shkrabaanthony-4397312

Stor minskning av tillsatt socker i svensk läsk

Sedan 2019 har svenska bryggerier minskat mängden tillsatt socker i läsk med i genomsnitt 36 procent per liter.
Sockeråtagandet_1_A

Stacky's ägare köper fabrik i Mantorp

Smartare Mat i Sverige säkrar produktionen av sitt varumärke Stacky's, genom att förvärva en fabrik i Mantorp.
matfabriken-startup2