Carlsberg Sverige förnyar och fördjupar samarbetet med Svenska Fotbollförbundet. Det nya avtalet sträcker sig till 2026 och kommer att ha stort fokus på initiativ inom inkludering och jämlikhet.
Svenska Fotbollförbundet och Carlsberg har sedan tidigare arbetat tillsammans inom inkludering och jämlikhet. Nu kommer det arbetet att fördjupas ytterligare och vara i fokus i det förlängda partnerskapet som sträcker sig från 2024 till och med 2026.
– Carlsberg har en lång fotbollstradition, såväl i Sverige som internationellt. Vi ser fram emot att driva på frågor för en inkluderande fotbollskultur och bidra till mer jämlikhet tillsammans med Svenska Fotbollförbundet, säger Peter Hammarstedt, vd för Carlsberg Sverige.
Under 2024 kommer Svenska Fotbollförbundet och Carlsberg tillsammans att lansera ett projekt med fokus på kvinnligt ledarskap inom svensk fotboll. Mer information om det gemensamma projektet kommer framåt.
– Carlsberg har som ambition att bidra till mångfald och inkludering. Vi är glada och stolta över att jobba tillsammans med Svenska Fotbollförbundet för ett mer jämlikt fotbolls-Sverige, där vi tar vara på allas kunskap på bästa sätt och tillsammans utvecklar svensk fotboll som helhet, säger Louise Eckerbom, Brand Manager på Carlsberg Sverige.