Gyros kebab och grova rågbröd under Coops varumärke

PUBLICERAD: 8 september 2023
UPPDATERAD: 8 september
Foto: Pressbild

Coop lanserar flera nya produkter under det egna varumärket Coop, bland annat två grova rågbröd och Gyros Kebab

Bland Coops nya emv-produkter finns Gyros Kebab av svenskt färdigkryddat fläskkött, strimlat i stil med grekisk gyros.

Under varumärket Coop introduceras även två grova rågbröd, ett klassisk danskt och ett med solrosfrön, samt två nyheter inom ”Bake off” på 300 gram: Surdegsfrallorna Pavé Flerkorn och Pavé Vallmo som är förgräddade i stenugn.

Coop lanserar också två nya cookies: en jordnötscookie samt en jordnötscookie med choklad. På kexfronten får Digestive original sällskap av fiberrika Digestive fullkorn.

Senaste nytt

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Läs vidare

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Klassisk ost har blivit en global succé

Keso har fått ett nytt uppsving på marknaden, drivet av sociala medier och nya konsumtionsmönster.
pexels-shkrabaanthony-4397312