Oatly och Amazon expanderar samarbetet i Europa

PUBLICERAD: 9 augusti 2023
UPPDATERAD: 9 augusti
Foto: Pressbild

Oatly och Amazon utökar samarbetet som inleddes i Storbritannien hösten 2022. Nu ska Oatlys produkter bli tillgängliga för Amazons kunder i stora delar av Europa.

I oktober 2022 inledde Oatly och Amazon ett nära samarbete i Storbritannien. Sedan dess har Oatly Barista Edition blivit en av de 30 mest sålda livsmedelsprodukterna och den för närvarande mest sålda havredrycken på Amazon i Storbritannien. Nu utökas samarbetet, med start senare i år, till Amazons största marknader i Europa, som Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien, Nederländerna och Belgien.

Oatly planerar att producera skräddarsydda förpackningslösningar för Amazons kunder som klarar transporten genom hela logistikkedjan. Därmed undviks behovet att ytterligare förpackningar.

Daniel Ordoñez, Chief Operating Officer på Oatly, beskriver Amazon som en viktig kund för Oatly:

– Vi är exalterade över att bygga vidare på vårt framgångsrika samarbete med Amazon i Storbritannien och ser fram emot att göra Oatlys produkter tillgängliga för fler av Amazons kunder i Europa.

 

Senaste nytt

Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Citron, hallon och nötigt – Smakrapporten 2025 avslöjar tydliga skiften i svenskarnas smakpreferenser.
Pressbild_citron

Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

Axfood har inlett ett samarbete med Dyslexiförbundet för att öka kunskapen om läs- och skrivsvårigheter.
dyslexi

CandyKings sommarnyheter nu i lösgodishyllan

CandyKing presenterar sju nya lösgodisbitar i årets sommarsortiment.
e2d0d3ef-b49c-48cd-8200-8ab0df21ae52-w_960

Ett misstag som man inte lade på locket om

Orkla Foods passade på att haka på de finska tongångarna i samband med gruppen KAJs deltagande på Eurovision Song Contest. Eller egentligen passade man inte på, det handlar om ett misstag som man valde att inte lägga locket på om.
orkla

Läs vidare

Smaktrender: Asiatiskt i köket, pistageboom och sursött

Citron, hallon och nötigt – Smakrapporten 2025 avslöjar tydliga skiften i svenskarnas smakpreferenser.
Pressbild_citron

Garants mejeriförpackningar sprider kunskap om dyslexi

Axfood har inlett ett samarbete med Dyslexiförbundet för att öka kunskapen om läs- och skrivsvårigheter.
dyslexi

Handeln tar gemensam ställning för Ukraina

Svensk Handel presenterar det gemensamma initiativet ”Handelslandet Sverige tillsammans för Ukraina”.
ae23b316f250d592_org

Ny partner i FullkornsFrämjandet

Pågen är ny partner i FullkornsFrämjandet, som vill öka kunskapen om och göra det enkelt för fler att äta fullkorn.
Hemma_Grahamsbrod (1)