Oatly och Amazon expanderar samarbetet i Europa

PUBLICERAD: 9 augusti 2023
UPPDATERAD: 9 augusti
Foto: Pressbild

Oatly och Amazon utökar samarbetet som inleddes i Storbritannien hösten 2022. Nu ska Oatlys produkter bli tillgängliga för Amazons kunder i stora delar av Europa.

I oktober 2022 inledde Oatly och Amazon ett nära samarbete i Storbritannien. Sedan dess har Oatly Barista Edition blivit en av de 30 mest sålda livsmedelsprodukterna och den för närvarande mest sålda havredrycken på Amazon i Storbritannien. Nu utökas samarbetet, med start senare i år, till Amazons största marknader i Europa, som Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien, Nederländerna och Belgien.

Oatly planerar att producera skräddarsydda förpackningslösningar för Amazons kunder som klarar transporten genom hela logistikkedjan. Därmed undviks behovet att ytterligare förpackningar.

Daniel Ordoñez, Chief Operating Officer på Oatly, beskriver Amazon som en viktig kund för Oatly:

– Vi är exalterade över att bygga vidare på vårt framgångsrika samarbete med Amazon i Storbritannien och ser fram emot att göra Oatlys produkter tillgängliga för fler av Amazons kunder i Europa.

 

Läs vidare

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

Circle K testar ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
DSC_2106HR (4)

Senaste nytt

Kale Foods lanserar Juicy Marbles i Sverige

Kale Foods är distributör för Juicy Marbles växtbaserade produkteri Sverige.
IMG-4737

Axfoundation vinner Livsmedelspriset 2023

Livsmedelspriset 2023 går till Axfoundation som arbetar för ett mer hållbart samhälle.
Axfoundation_Livsmedelspriset_LivsmedelIFokus1024x768

Ny färdplan ska förena svenska livsmedelsföretag

”Det svenska handslaget för en hållbar livsmedelskedja” är en gemensam agenda för hela livsmedelsbranschen.
wwf

Arla kampanjar för fler hemsläp

Arla lanserar kampanjen ”Hemsläp” för att få fler restauranggäster att ta med sin överblivna mat hem.
Arla_Foodiebag_Webb_1