Malmö nästa för turnerande Kött & Chark SM

PUBLICERAD: 29 maj 2023
UPPDATERAD: 8 juni
Magnus Nilsson är ordförande för Kött och Charkföretagen. Foto: Pressbild

För att bredda evenemanget och nå ut till hela Sverige kommer Kött & Chark SM att börja turnera i landet. Nu står Malmö på tur den 16-17 oktober 2024.

Slagthuset i Malmö blir mötesplatsen för nästa Kött & Chark SM, som arrangeras av Kött och Charkföretagen och tidskriften Kött & Chark.

– Kött & Chark SM är en mycket viktig mötesplats för branschen för att lyfta fram hantverket, kvalitet och innovation. Det är också positivt att evenemanget nu kommer att börja turnera runt i landet för att nå ut till fler, säger Magnus Nilsson, ordförande för Kött och Charkföretagen.

På programmet för det två dagar långa evenemanget står bland annat Styckar-SM, som var en nyhet 2022 och har som målsättning att även inkludera styckning av nöt 2024. Det blir även föreläsningar och seminarier samt en mässa med ett 50-tal utställande leverantörer som kommer att visa sina nya idéer och innovationer. Kött & Chark SM avslutas traditionsenligt med en galamiddag, där Sveriges främsta kött- och charkprodukter offentliggörs och de svenska mästarna koras.

– Kött & Chark SM innebär en utmärkt möjlighet för branschens alla företag att få träffa alla leverantörer av insatsvaror och få information om alla produktnyheter, säger Patrik Swenzén, projektledare för Kött & Chark SM.

Senaste nytt

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Alkoholfria cocktails en växande trend

ISH lanserar alkoholfri Mojito och Spritz på burk, som finns att köpa både i dagligvaruhandeln och på Systembolaget.
CZ7A0948[1]

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Läs vidare

”Smakresan” ska få skolelever att våga testa nya smaker

Compass Groups skolprojekt Smakresan den 16 maj ska få elever att utforska nya smaker och förbättra sina kostvanor.
Nudelwok_Smakresan

Betala med ett skämt på Max

I en kampanj för de nya dryckerna Fun Drinks introducerar Max Burgers en ny betalmetod – skämtet.
max

Fördubblade investeringar i alternativa proteiner

Under 2024 ökade investeringarna i alternativa proteiner med mer än 120 procent, enligt en ny analys från Good Food Institute Europe.
IsmaelB_GFI Europe

Klassisk ost har blivit en global succé

Keso har fått ett nytt uppsving på marknaden, drivet av sociala medier och nya konsumtionsmönster.
pexels-shkrabaanthony-4397312